torsdag 13. mai 2010

"NYTT" HVIT SKAP

Jeg hadde et nyttårs forsett her inne , la meg se, for ca halvannet år siden om at mine furumøbler skulle få et nytt liv som hvite.... og jeg er på vei...
Dette er et typisk 90talls skap som alle hadde en periode, men sprosser, pyntelist og furuhyller. Jeg har egentlig veldig lei det og la det ut på finn.no i høst,men det er nok flere som er lei furu så det kom ingen å hente det gitt;) Jeg syns det var alt for ille å bare kaste det og siden jeg hadde kostet på det glasshyller for noen år siden som ikke syntes pga sprossene tenkte jeg at det ikke kunne skade å prøve å fornye det litt.
Jeg fjernet topplista og sprossene og kjøpte inn diamantknotter og maling og jeg syns nå sluttresultatet ikke er så aller verst:)
Her et lite innblikk i hvordan det var ...glemte jo selvsagt å ta et før bilde, men detter er underveis ;)
Har også en hylle som før var stående furuhylle, den er nå blitt lav og lang hvit hylle. Skal legge ut den så fort jeg har fått gjort siste finish.
Ønsker dere en fin himmelsprett :)

3 kommentarer:

Lena Sommer sa...

Kjempefin blogg!! Det furuskapet ble virkerlig flott!! Har selv noen få furuting igjen som jeg tenkte var på tide kvitte seg med, men kanskje jeg skal gjøre som deg :-)

Anonym sa...

Det ble utrolig fint! Hvilken malingstype brukte du. Skal nemlig male noen furuhyller ;-)

Nina sa...

Hjelp...jeg har jo ikke fått med meg at noen faktisk har spurt meg om noe har inne... Tipper anonym har malt ferdig hyllene sine, men kan jo i all høflighetens navn fortelle at jeg først brukte heftgrunn og så hvit akrylmaling 80. Mannen i malerbutikken sa jeg burde bruke oljemaling for den tørket saktere og var derfor lettere å få glatt, men med hund i huset så ble det akryl og det fungerte helt greit.
Håper hyllene dine ble fine :)

Og til Lena så må jeg bare takke og bukke. Artig å følge med på bloggen din også, men nå ser det ut som om den er kun åpen for spes.inviterte.