onsdag 7. mars 2012

Bryllupsfesttapas i Halden

Tidenes dårligste bilder, men jeg kom på mens det ble ønsket velkommen til bords at vi hadde glemt å ta bilder av maten så måtte kaste meg inn på kjøkkenet , hihi ;)


Her er druesalaten.
(En boks druer i biter,vårløk, en halv boks rømme, nesten like mye majones, sitronsaft og sukker...smak deg frem, himmelsk godt:)

 


Sånn ser svisker med bacon rundt ferdig...også veeelig godt:)


Hver gang jeg skal lage scampi leter jeg febrilsk etter en marinadeoppskrift, men nå legger jeg den her så jeg kan finne den igjen


Marinade: (til 12 scampi)
1 chili, finhakket
2 båter revet hvitløk
1 ss revet frisk ingefær
1/2 ts kajennepepper
2 ss hakket, frisk koriander
1/2 ts salt
1/2 ts malt paprika
3 ss olje




Kjør alle ingrediensene til marinaden i en hurtigmikser, til alt er blandet. Legg scampiene i en bolle og hell marinaden over. La dem trekke 1-2 timer i kjøleskap, eller helst over natten.
Stek scampiene i en middels varm panne, til de skifter farge, ca. 1 minutt på hver side.

Dette er til rå scampi som er litt større. Jeg doblet oppskriften og brukte det til en pose kokte scampi da det var det vi hadde og det fungerte helt supert.


Her koser de seg i marinaden ;)


Simsalabim :)
De ble veeeeldig gode,
(helt beskjedent skrevet ;)


Masse godt...


 
 ...ennåmere godt... ;)
Kjøttbollene midt i bilde skal jeg lage en dag hvis jeg kan få lurt oppskriften ut av vertinnen og kanskje de havner her, for de er sinsykt gode og derfor vil jeg dele med dere:)


Jeg bare måtte lage noen cupecakes og de ble lille siden vertinnen er over middels glad i lilla ;)


Så over til noe annet...Nina gjør ting hun ikke kan.... Blir det bra så kommer det nytt innlegg om dette i morgen ;)

3 kommentarer:

Geir Ove sa...

Hei igjen du. La meg til som følger av deg jeg. MMMMMM masse masse god mat den kvelden. Og ikke minst masse godt selskap og mange gode historier
Gleder meg til å følge deg videre ;O)
Geir Ove

Sissel sa...

Åhh du store min tid, her var det mye godt!!
Jeg er ikke så veldig glad i å lage mat, men jeg er flink til å spise :)
Liker veldig godt at du legger ut oppskrifter her, trenger nye ideer.
Jeg kan hekle, men gjør det ikke så ofte.
Klem Sissel

Nina sa...

Så kosleig at du tittet innom Geir Ove og takk for sist:)Jeg skal svinge meg innom hos deg for å se hva du tryller frem av kakekunstverk:)

Å til Sissel, jeg skal love å legge ut når jeg kommer over noen godbiter ;) Jeg skulle så gjerne lære å hekle...kanskje du kunne forbarme deg over meg en dag...bare helt enkle ting altså...har noen planer men vet jo ikke hvordan jeg skal få satt de ut i live.

Takk for koselige ord begge 2 :)