lørdag 23. februar 2013

Biff stroganoff

 
Det er fortsatt liv i meg, det har bare ikke vært så god tid til Ninating i det siste.
Tenkte jeg skulle legge ut kveldens middag som er Biff Stroganoff.
Har laget det et par ganger før, men det var når jentene var veeeeeldig små og jeg ofte prøvde diverse oppskrifter som Wenche Andersen laget på God morgen Norge.
Denne fant mannen på nett og sendte meg handlelisten på da jeg var i butikken i dag.
 
 

                              800 gr flatbiff
                               ( vi hadde ytrefilet hjemme så jeg  brukte det)
                               200 gr sjampinjonger
                               2 stk gule løk
                               2 stk paprika
                               2 ss tomatpure
                               2 ts paprikapulver
                               6 dl kraft
                               6 dl fløte
                               2 dl seter rømme

Kutt kjøttet i strimler og brun det i en gryte. Kutt løken og brun sammen med kjøttet til det blir blankt og myk. ( jeg brunet først kjøttet, så løken og så blandet jeg det igjen) Tilsett så tomatpureen og paprikapulveret og la det frese litt. Hell så på kraften og la det småkoke til kjøttet er mørt, ca 50 min.
Bland i fløten og rømmen, og la koke litt før forsterket sopp og paprika tilsettes.
Smak til med pepper og salt.

Serveres med kokt ris eller potetmos.



1 kommentar:

Christina Pedersen sa...

Hei!

Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og blogger.

Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på vår Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

Hvis du ønsker å legge din blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

Vårt konsept er allerede live i de andre Skandinaviske landene, samt i Sør- og Sentral-Europa, og vi leverer tusenvis av besøkende til mat bloggerne daglig. Noen av de beste mat bloggerne får 10.000 + besøkende fra oss på en ukentlig basis.

Forhåpentligvis vil din egen blogg også være opp i toppen!


Varme hilsen,
Christina
http://www.alleoppskrifter.no/