mandag 29. desember 2008

Juleverksted

Det har blitt en tradisjon at vi møtes hos min fetter og Ann Sofi til juleverksted i begynnelsen av desember. Der spiser vi risgrøt med tilhørende mandel og premie, lager julegodis og alt annet vi måtte ha lyst til. Det er super koselig å være sammen med familien på dette viset, for her får man giret ned og slappet av i en travel førjulstid.
Tante Anne, kusine Trine og vertinnen selv, Annefi samlet rundt kjøkkenbordet med marsipantrilling og babystrikking:)



Her er jeg ivrig med julekortene mine som tro det eller ei ble ferdig i tide i år også ;)

Annefi broderer navn og pynt på sin kjempefine tovede veske og når jeg får lært meg hvordan man legger til linker så kan dere klikke og vips så får dere se den ferdig på bloggen hennes.

Det er viktig med pauser og tradisjonen tro så sitter gutta i stua å spiller bilspill og jeg elsker jo det og jeg tror jeg slo samtlige jenter iallefall.

Min kjære fetter skulle hjelpe meg litt med sjokoladerestene i kjelen, jeg er jo sjokolademonster de lux og jaggu sa jeg hjelpe......hehehe...
Her er resultatet, pappas brendte mandler og annefi sine marsipankuler.

Uten mat og drikke.....tradisjonen er også en stor gryte med fersk suppe og nybakte scons, skal se om jeg ikke kan få oppskriften så jeg har den her til en annengang. Godt smakte det iallefall.

Tusen takk for nok en koselig juleverkstedkveld:)



1 kommentar:

Soffi sa...

Hei Ninsen! Så artig at du har lagt ut bilder av juleverkstedet da :o) Spesielt liker jeg sjokolade-fjeset ditt hihi :o)