fredag 14. desember 2012

København 2012

 
Sist søndag satte vi nesa mot syd, og København. Det med sydover var sant rent teoretisk, men følelsen av å være på Nordpolen var litt mer treffende, huttetu ;)
 
 
 
Det er nok mest det at vi ikke hadde tatt med oss varme nok klær som gjorde turen i land så kald, men jeg tenkte jo ikke på at jeg skulle pakke ned bobbledressen for en tur over dammen lissom ;)
 
 
 
 
Planen for dagen i land var julemarkedet i Tivoli,hvor vi tenkte å starte dagen med litt god dansk frokost.
For det første åpner jo ikke Tivoli før 11 og vi var der halv elve, brrr... og alle spisestedene inne på området åpnet ikke før 12......jippi. Planen var å spise en rød pølse iløpet av dagen, men da ble den frokost for meg og Lotten.
Veeeeldig godt altså ;)
 

 
 
Julestemningen var det ikke noe å si på iallefall, mange små boder med masse nydelig julepynt.
Kan nok være at lommeboka mi trakk et lettelsens sukk da været var som det var, ellers hadde det nok blitt med flere poser hjem;)
 

 
 
Bakerst på bildet her
(Charlotte peker ivrig;) 
står et stort grønt bur som var såååå fint, angrer litt på at det ikke ble med hjem:(
 

 
 
Det var kjempekoselig med sne overalt...
men det var litt lett å bare huttre avgårde uten å nyte det.


 
 
Lille meg under et stooort julepyntet tre:)
 
 
 
 
I og med at det var så kaldt og at det snødde vannrett så måtte mamma og pappa bli igjen på båten, men her er banden som ruslet noen kalde timer rundt. Her er vi på vei for å spise en nyyyyyydelig dansk frokost....
 
 
 
 
trodde vi...
Den varme sjokoladen var helt nydelig...
 

 
 
Men dette...ikke så nydelig. Litt språkproblemer, utrolig lang ventetid og så kom servitøren med dette.....
Jeg vet det ble litt mye prikker her nå, men det er den rareste og vondeste danske frokosten vi alle sammen har spist.
Ihjelstekt flesk..., veldig kvalmende og utrolig skuffende.


 
 Her er alle jentene som var i land. 
Jeg kapret en travel danske til å ta bilde av oss, han ble så paff at han gjorde som jeg sa og strente videre, hihi;)
 


 
 
Selv om maten var en skuffelse i Tivoli så må jeg si vi koste oss alle sammen som var på tur, både i land og ikke minst på båten. Charlotte hadde fri så hun ble med som ekstra hjelp på turen og hadde det veldig koselig sammen med vennegjengen til mamma og pappa, altså mormor og besten hennes.
 
Tusen takk for koselig lag Bjørg og Ove, gleder oss til å se dere igjen snart.
 


Ingen kommentarer: