søndag 23. mars 2014

Kielturen i februar

 
Rett før jul bestilte mamma og pappa
 nytt kjøkken, det skulle leveres
 i slutten av februar .
Det medfører aller først
en hel del forberedelser som å 
tømme skap og skuffer, og så måtte
snekker og andre arbeidsfolk ha litt
tid for å forberede og montere.
 
 

 
Da er det jo litt klønete å bo hjemme, så vi bestilte først tur til
 Kiel med overnatting før vi skulle en uke til Spania.
 Da det var vinterferie når vi dro til Kiel ble Martine med, veldig koselig:)
 


 
 
 Noen fordeler skal man ha når man sitter i rullestol så vi fikk kremplass under utfarten, noe jeg glemte å ta bilde av, hehe, men maten tar jeg jo alltid bilde av;)
 
 
 
 (Multitasking med 2 mobiler på kaia i Kiel)
 
Litt problemer fikk vi på turen. 
 
(Når man reiser med rullestol og skal overnatte er det bittelitt viktig at alt er på skinner og det forsikret de på det sterkeste opptil flere ganger da jeg ringte for å bestille.)
 
Vi ankom Kiel og skulle ned å ta taxien hotellet hadde sendt oss og der sto det en vanlig taxi..., litt upraktisk da vi hadde en elektrisk rullestol, en manuell og 4 store kofferter.
 

 
(Maaaange teleforner til Color Line ble det)
 
Enden på en laaaang historie er at Kiel har utrolig dårlig handicaptilbud når det gjelder transport og vi måtte vente i minst 2 timer før vi kunne få en taxi til hotellet.
Dette gjorde med utrolig irritert først og fremst, men jeg hadde heldig vis vett nok på å forhøre meg om dette kom til å skje da vi skulle til båten dagen etter også og det stemte.
Alternativet var i utgangspungtet at vi måtte dra hjem med samme båt, men etter iherdig innsats av en kjempehyggelig dame på Colorlins kontor på kaia i Kiel fikk vi byttet hotell i siste liten.
 
Tuuusen takk Kristina.
(kontoret i Oslo er jeg ikke like imponert over)
 

 
 
Atlantic hotel kan anbefales på det varmeste. Gang og rulleavstand fra båten og store fine rom med lekkert design.
 

 
 
Handicaprommet var veldig romslig og til en annen gang...
 

 
 
har vi sjekket og hun kom fint
inn på våres rom også.

Litt mer løfting inne på badet kanskje,

men ikke verre enn at jeg hadde klart det.


 

 
 
The shopping queen trosset regn og vind og spant opp til kjøpesenteret hvor vi vima rundt i drøye 5 timer og nesten 2 timer ble tilbrakt inne i en ting og tang butikk som heter Depot, hehe, dama er helt vill når det gjelder interiør;)
 

 
 
Middagen tok vi på hotellet og det var veldig superlekkert og godt.
 Og når mamma og jeg bestilte dessert etter maten fikk pappa og Martine utdelt teleskopgaffel så de kunne forsyne seg, hehe;)
 

 
 
 
Kjøpte tøffler til oss jentene i familien fra Moods of Norway, utrolig varme og deilige å ha på.
 

 
 
Frokosten på hotellet er noe av det
bedre jeg har spist.
Atlantic hotellet kan jeg anbefale på det varmeste, hit skal vi helt klart tilbake.
 
 

 
 
Tilbake på båten ble vi møtt av deilig frukt og et beklagersåmassebrev.
Det hjalp litt, men siste ord er ikke sagt i den forbindelse, for hjelpen jeg fikk da jeg ringte kontoret i Oslo da vi sto der på Kaia i Kiel var heller laber.
 
 

 
 
Så med en alkoholfri strawberry daiquiri ønsker jeg dere en fiiiiin søndag eller en annen dag avhengig av hvilken dag dere kikker innom.
 
 

Ingen kommentarer: