onsdag 23. februar 2011

VM-åpningen

I dag startet VM på ski i Oslo og der var jeg gitt ;)



Min gode venninne Laila hadde veldig lyst til å være nede i byen på åpningen og selv om jeg hadde litt vondt i viljen min ;) så ble jeg med og det ble en koselig kveld faktisk :)


Det krydde av koselige boder der nede hvor man kan kjøpe det meste, men bilde av de ble ikke så skrekkelig bra så dere får tro meg på mitt ord ;)


Mange kule skulpturer i snø og is pryder sentrum, noen vanvittig store...




Å noen litt skumle ;)

Her var det noe symbolikk ute å gikk overhørte jeg, men husker jeg det nå....nei.



Munch i is og ramme....


Her overhørte jeg at det hadde vært et aldri så lite ras dagen føre... Skulle vært nærmere å tatt bilde for det er bilder på baksiden av is klossen, men vips så var det strenge fungsjonærer rundtforbi og vi måtte stå pent å vente på toget.


Vi ble ganske god venn med fungsjonæren som passet på der vi sto og han tok villig bilde av to glade VM damer ;)



Siden jeg ikke er av de høyeste fikk jeg stå forran sammen med alle barna, hahahaah, noen fordeler skal man ha ;)


Tok ørten bilder fra toget, men skjønte fort at utøverne ikke akkurat hadde tid til å gå i der, men mange glade barn som representerte alle landene så vi. Her danner Norge baktroppen.
(men hvorfor gule luer??sikker noe jeg ikke har fått med meg)


Etter toget kavet vi oss fremover for å få med oss selve åpningen, men her må jeg si at høyden min ikke akkurat kom med tilgode. Her står jeg på tå, men armen høyt til værs, hehe... Så ikke stort kan du si, men hørte Maria Haukaas Mittet det gjorde jeg og av sikre kilder så hadde hun på fin hvit kjole ;)

Fyrverkeri var det, men ikke skrekkelig masse akkurat .......


Her skulle vi selvsagt ha stått, men tror ikke vi gikk glipp av så skrekkelig masse da, stemningen hadde vi jo og masse koselige folk.
Vi avsluttet kvelden med litt mat på Fridays og for å si det sånn....vi var ikke de eneste som gjorde det, det var en god kveld for restaurantbransjen i hele byen tror jeg :)

2 kommentarer:

Sjarmerende GJENBRUK sa...

...så fine bilder fra åpningen...skulle gjerne ha opplevd stemningen...og velkommen innom på visitt igjen :)
KLEM Hanna

Mia, New Room Interior sa...

Var nok en opplevelse!! Flotte de isskulpturene! :-) Ha en super dag og helg!! Klem