søndag 28. september 2014

Dag 2 i Roma


Litt slitne etter gårsdagen maraton dag så,startet lørdagen 
litt senere og første stopp var Spansketrappen.


Det var et par andre som hadde tenk på akkurat det i dag så vi var ikke alene.
Mannen hadde et lite panikkanfall da jeg plutselig ble borte for han, hehe, 
jeg har jo ikke mobil, men jeg hadde kontroll på han så da gikk det fint;)
(Trappen er forøvrig på kamera, kommer senere)


Det er fortsatt ikke blitt noe kjøligere, så tror mannen 
vurderte å svømme over elven,men jeg fikk stoppet han
isiste liten, hehe, neida, men det hadde vært en
god historie;)


Planen så var å se Peters kirken og Vatikane , men måtte ha en 
Aldri så liten pause og dagens først is ble spist:)))
Vi var heller ikke alene om å skulle se Peterskirken så 3 timer i kø
var helt uaktuelt i den varmen, så inni får vi se neste gang.


På vei tilbake fant jeg en fantastisk fin Italiensk trapp 
som jeg hadde helt for meg selv, var bare ikke så lurt
å løpe opp alle trappene i varmen, holdt jo på å
omkomme da jeg nådde toppen;)


Når man først er i Roma så må jo alle steder jeg har hørt 
om besøkes så neste stopp  var Campio de Fiore.
Var litt trege så markedet var i ferd med å pakke ned da vi kom,
men skal på marked i morgen i Porta Portese så det 
gikk fint.
Tok en lunsj pizza hos Magnolia og den var passe god.



På Piazza Navona ble vi kapret av en romersk kriger og vi måtte 
selvsagt ta bilde med han, ingen ting er gratis så luringer skulle ha
5 euro;) bilde senere, for det ble litt styrene å ordne med iPad lissom.
Har sett svevende menn begge dagene og irriterer meg jo 
veldig over å ikke vite hvordan det er mulig;)
(Oransj fyr på bildet over svever i luften)


I dag hadde vi full kontroll på hvor Kirken til Astri lå og den var virkelig verdt 
besøket. Jeg hadde genser i vesken så jeg var rett antrukket da jeg 
vimsa rundt inne å tok bilder;)


Kirkene i Norge blir lissom litt puslete i forhold...


Det var nydelig malerier på veggene, men er nesten mer 
imponert over taken, kunne lett lagt meg ned å studert
de litt nøyere, men da hadde jeg muligens blitt brua inn;)


Mannen var utstyrt med kamera og han var like imponert som meg.
(Litt kort shorts kanskje hr. Frang ;)


Vi tente et lys hver fylt med gode tanker til familie og venner:)


I går startet vi i Borghese parken og i dag avsluttet vi dagens
etappe med vann, is og øl. Slitne bein og rygger fikk en pause før
Vi vendte nesen mot hotellet ved 19 tiden.
Ble en 7 timers økt i dag, litt kortere enn i går 
da den ble på nesten 9;)


Vurderer sterkt å flytte ned hit så kanskje jeg kan få en ekstrajobb 
hos Madame Bagguette;)
Kjære vene, kunne jo nesten putte bilen i vesken;)


Vel fremme på hotellet fikk vi bekreftet at søte små gamle 
vaskedamer har humoren i behold. Nattkjolen og sovemasken 
min lå pent dandert på sengen;)



Middagen i dag ble på en koselig familierestauranter i en 
sidegate til via Veneto. Levende musikk og nydelig mat,
akkurat som vi liker det. Hvis noen lurer så het den La Fontana.

Da er det natta, hvis ikke jeg bare må notere litt 
mer i den fine feriedagboka mi først;)

Ingen kommentarer: