lørdag 27. september 2014

Roma langhelg :)

Da var vi plutselig i Roma gitt:)

Reiste torsdag morgen fra Gardermoen, med en mellomlanding 
i Frankfurt og der klarte svimaNina å bli frastjålet mobilen :(
Tok ikke med pc'n så prøver meg litt på iPad blogging, får redigere når jeg kommer hjem. 


Idag starter vi med å gå en tur i Borghese parken,

  
Kunne jo fort forveksles med steppene i Afrika syns vi;)


Det var utleie av Segway der så det spørs om ikke 
mannen vinner en dag så vi må prøve det.
Her nyter vi utsikten ned mot Piazza del Popolo,
men jeg glemte å ta bilde med iPaden ned der ser jeg, hehe;)
Får kanskje lage et innlegg med bilder fra kamera når vi kommer hjem.


Det er nydelig temperatur her nede, 
litt for varmt for mannen egentlig så vi tok 
noen pauser i skyggen med litt vann og litt interiør;)


Ikke et veldig bra bilde, men her er vi nede på Piazza del Popolo.


Vi ruslet nedover hele shoppingaten Corso
Og det eneste vi kjøpte var Italiensk is...., den er jo himmelsk.
Vet ikke om jeg klarer å være fullt så disiplinert ang shopping i morgen altså, hihi;)



Hadde en liten kaffe og øl pause før vi fant Pantheon.
Ser ut som om bilder fra Pantheon kommer i et annet innlegg også, hehe, 
Kan jo ikke huske å ta bilder av alt med alle enheter;)


På vei hjem til hotellet vimsa vi oss litt bort i gatene 
og tok en litt lang runde hjemover, så middagen ble 
på en pizzeria i nabolaget og det var intet dårlig valg.


I morgen står Campio de' Fiore, spansketrappen og Piazza Navone for tur:)


Deler av dagens kart og morgendagens ser jeg.
Note to self, finne kirken som Astri anbefalte som ligger ca ved A merket:))

Ingen kommentarer: