mandag 29. september 2014

Siste dag i Roma...


Det er iallefall en ting jeg gleder meg til å komme hjem til 
bortsett fra familien og det er frokosten, hvit brød er lissom ikke mat...


Det ble frokost og litt dagbokskriving borti gaten før den store mursteinsdagen.


Colosseum ble besøkt, men uten omvisning. 
Imponerende bygg og masse historie, men orket ikke å 
gå i kø å høre på dårlig engelskpratende guider i den varmen.


Forum Romanum gikk vi også på egenhånd og det var helt greit.
Neste gang skal vi undersøke litt om det finnes en norsk guide å
oppdrive.


Er litt søylefreak jeg da....
Var litt vanskelig å finne ut fra alle mursteinene....


men omsider fant vi et sted hvor mor fikk seg en 
Cappuccino og far en øl.


Vi hadde fått nok en annbefaling om et koselig spisested
her i Roma, The Library som vi tenkte besøke til en sen lunch,
men den hadde bare åpent på kvelden.


Så da ble det sjokkerende nok(nei det er jo ikke det)
pizza til lunch på en pizzeria like ved.
Dette var forøvrig den største og beste hittil.


Sjekk han her som sto i en butikk på vei hjem, 
Skulle gjerne hatt den med i bagasjen, 
men tenk den størrelsen på kofferten da....


Restauranten som mannen ville på i kveld hadde 
dessverre stengt mandager, så da tok vi turen 
tilbake til the Library og det er vi ikke lei oss for...
Nydelig mat,utrolig bra service og ikke minst 
fantastiske omgivelser. 
De har bare 6 bord inne og 4 ute og man bør av 
den grunn reservere på forhånd. 
Har fått med meg kort hjem så hvis noen skal til Roma 
er det bare å si i fra.


Ikke verdens beste bilde med iPad akkurat, 
ser ut som jeg mangler hals, men mannen får hetta 
når jeg styrer med å ta bilder hele tiden så det ble som det ble;)))


Avsluttet med kaffe og en øl hos Da Diego for å si takk 
for denne gang til de morsomme kelneren.
Elsker skoene mine, men smarte å gå gatelangs i 
brostensbelagte Roma er de ikke,så det ble taxi hjem;)

Tusen takk for nå ROMA, håper det ikke blir lenge til neste gang:)

2 kommentarer:

Sissel sa...

Nå har jeg nesten følelsen av å ha vært i Roma, morsomt å følge med dere på tur.
Klem Sissel

Nina sa...

Hehe, så bra Sissel.
Det var artig å blogge litt igjen og ikke minst være på tur, absolutt å anbefale.