tirsdag 25. september 2012

Super gode knekkebrød


Jeg har i lenger tid lovet familie og venner at jeg skal legge ut oppskriften på de super gode og sunne knekkebrødene jeg lager,
så her kommer de:




Knekkebrød

  

 
 
2 dl solsikkekjerner
2 dl sesamfrø Disse ristes litt i tørr stekepanne og helles deretter i en bolle.
  
Tilsett videre:
 
2 dl linfrø
1-2 dl gresskarkjerner  
1-2 dl hakkede mandler/hasselnøtter/valnøtter
3-4 egg  
Litt havsalt/maldon salt
 
(et lite tips med tanke på eggene, visp først sammen 3 og tilsett eventuelt det siste hvis nødvendig. Det kommer litt an på størrelsen på eggene nemlig og hvor masse mandler og gresskarkjerner du bruker)      


 
 
Rør alt sammen og hell over på bakepapir i stor langpanne og fordel utover.
 
 
 
Rut opp med pizzakniv.

Stekes midt i ovnen på varmluft i ca 40 minutter på 150grader.
 
Da ønsker jeg lykke til med baksten til dere som har lyst:) 
 
 
 
 
 
 Alle som har smakt syns de er kjempegode og det gjør jo ikke noe at de bare inneholder bra ting for kroppen heller. Laget opp en ladning før jeg dro og var nødt til å sette på lapp så ingen skulle forsyne seg, hehe;)
 

 
Det spørs om jeg ikke må be en av jentene å lage fler å ta med nedover, for brødet her nede er ikke akkurat av den grove sorten.
 
  Værmeldingen ser litt skummel ut for resten av uka så markedsplanene våre er utsatt til søndag.
Vi skal nyte resten av dagen ved bassenget isteden:)

Ingen kommentarer: