torsdag 13. mars 2014

Bunadsbelte


Livstegn igjen;)

Huff, denne bloggen er blitt nedprioritert så det holder i det siste, men har lovet å legge ut hva jeg driver med om dagen, ehhh natten;)




Martine fikk bunad til konfirmasjonen av mamma og pappa, men det har tatt litt tid å få bestilt den, hehe,men før jul fant jeg endelig nr til hun som laget bunaden til Charlotte for en del år siden.
Vi forsøkte først å bestille via en av bunadsbutikkene her i Oslo,men der kunne de ikke levere riktig skjorte og broderi og det må vi jo ha. 




Mål av Martine ble tatt og sendt over til Laila på Voss og i dag kom det stor pakke i posten:)))
Har ikke turt å pakke ut skjørt og vest, eller Doss og Åliv som det heter på bunadvis ennå.
Jeg skal nemlig montere herligheten selv, eller gjøre et forsøk,hehe. 
Håper tante Anne kan være litt i nærheten da og skulle det gå helt på dunken har Laila lovet å hjelpe til.





Til Vossabunad er det en del perlebrodderi og jeg hadde lyst til å bidra litt selv, så perler ble sendt meg rett etter jul, 
(bilde øverst). 




Aberet er jo at jeg har relativt mange baller i luften hele tiden så teorien min om en halvtime hver kveld og vips så var beltet ferdig glapp rimelig fort,hehe.
Men så var jeg en uke med mamma og pappa i Spania for en kort tid siden så da kom jeg igang og det er superartig.
Har ordna meg "perle eske" så nå kan jeg sitte i sofan å kose meg "hver kveld"
Seriøst, jeg MÅ faktisk for det er 17 mai før jeg får snudd meg.

Må få med den gratulasjon til mamman min som har bursdag i dag også:)






Ingen kommentarer: