søndag 7. august 2011

Grillgodt :)

Hver sommer har jeg et par prosjekter jeg har lyst til å gjøre og i sommer intet unntak ;)
Så et program før jeg dro på ferie hvor det ble syltet tomater på glass. Deilig til grillmat visstnok og det har vi jo en del av om sommeren her i Stavern.

Ting tar tid og det var ikke før i dag jeg fik surra meg til å prøve, her er tomater, hvitvineddik ,rosmarin,hvitløk,laurbærblad, hel rosepepper,honning og litt likør.

Pappa ble kapret til fotograf i det han gikk forbi ;)
(Herregud ikke verdens best bilde av meg kanskje, men men... ;)

Hadde litt forskjellig størrelse på tomatene, de store delte jeg i 2 og de små stakk jeg hull i skallet på så godsakene kan trekke inn.

Her ferdig stappa ;) Hvitløken delte jeg på tvers så alle feddene ble skjært over, la den oppi med skall og det hele. Rosmarinkvister, laurbærblad og hel pepper ble lagt pent oppi

Helte så oppi eddiken, honning og litt likør og.....


simsalabim.....syltede tomater som da er godt til grillmat og sikkert masse annet.
Dekorativt ble det iallfall syns jeg :)

Kommer tilbake med et annet sommerprosjekt i morgen kanskje:)

Ønsker dere en fin søndag :)

2 kommentarer:

Sissel sa...

Nam Nina, dette ser jo bare så godt ut!!
Må prøves ut, alle ingrediensene er på min liker veldig godt liste:)
Klem Sissel

Nina sa...

Tusen takk Sissel :)

er jo så lite innom min egen blogg at jeg ikke har sett at du har kommentert, beklager :(

Har du fått prøvd deg på det ennå?

Nå her det stått en uke så tror jeg skal prøve i helgen til grillmaten hvis været holder deg.

Riktig god helg :)