onsdag 24. august 2011

Siste feriedagen i Stavern for i år...

Våknet til strålende sol i dag også, så solsengen ble inntatt tidlig....må få med seg det siste av solen.


Har hatt et par dager helt for meg selv her på campingen og snille naboer sørget for at jeg ikke sulter :)


Maritim frokost, men siden båten er satt på land så ble den på den maritime terrassen:)
(galionsfigurjobben min har faktisk begrenset seg til bare en tur i år:( satser på bedre vær neste år)


Store deler av dagen ble tilbrakt på denne sengen, enten med en bok eller som her med nesa ned i et interiørblad....me like :)


Etter sommerens siste bad muligens.... ble det en liten tur innom Othilies Gårdshandel, snilleste Bente åpnet butikken for 2 rastløse shoppingdamer ;)


Har bare fått vært der en gang før i sommer så koselig å få sakt god høst og fylt opp en pose til å ta med hjem;)
En dobbel kurv som skal få flytte inn på hobbyrommet, litt blonder, et madonna smykke, som skal rundt min hals, da jeg ikke eier noen madonna ennå... og en potteskjuler til "Pletter i luften" som jeg må på jakt etter når jeg kommer hjem :)
Et tips til dere som er i Stavernstraktene i høst. Hun åpner butikken igjen 1.oktober og julemarkedet er i år helgen før 1. søndag i advent.


Litt smålei grillmat kjenner jeg så laget tapas ala Nina til naboene.
2 forskjellige scampi retter, grillede kamskjell, rosmarin poteter, druesalat,quesadilla med mozzarella og cheddarost,brie, oliven og fetaost. 


Veeeeldig godt og koselig å lage i stand. 
Noe jeg kommer til å lage litt utover høsten tror jeg...kan jo bare bytte ut noen retter, å legge til nye.
I morgen er det toget hjem til Oslo, men først skal jeg kose meg litt med en bok før Ole lukkøye kommer.

Nattinatt fra meg :) 

2 kommentarer:

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sa...

Hei!
Jo bare hyggelig å åpne for dere vettu!Ja,jo juleaften så koselig ut,dere finner på mye rart dere..
Og jammen kan du lage god mat Nina..
Håper vi sees på julemarkedet,god tur hjem:)

Nina sa...

Hehe, ja noe må vi jo finne på på Camping ;)
Tusen takk forresten, lander snart i Oslo...skal bli godt å se leiligheten og ikke minst yngste datteren igjen nå...5 uker siden sist, hehe ;)

God høst :)