fredag 12. august 2011

Nææææ...litt hobbysaker ;)


Starten på ferien var litt regnfull og når jeg ikke kan sole meg så blir jeg litt rastløs.
Mamma ønsker seg stadig puter og hadde sett en maritim inspirert rett før vi dro på feie. Jeg syns det er galskap å betale nesten 1000 kroner for en pute så jeg sa så kjekt (igjen) "Jeg lager en til deg mamma"

Ikea ble besøkt for å kjøpe dun innerputer før ferien... (Skrekkelig billig altså.., under 40 kroner hvis jeg ikke tar helt feil) og litt stoff. Det rød og hvite stripete hadde mamma fra før.
(til jul laget jeg hjerter og et par lampeskjermer av det)
Hamptauet hadde jeg på lur og hvit tykk anorakksnor kjøpte jeg i en syforetning inne i Larvik. Sjakelen??vet ikke om det skrives sånn, fikk jeg hos en snill nabo, i mangel av en halv nøkkelring.
I fjor kjøpte mamma en genser på Marin Alpin her inne i Stavern, men den er blitt litt grå så den bruker hun ikke mer, men bak på ryggen på den genseren (blå og hvit til venstre i bilde)......

...var det dette tøffe merke.
Ganske maritimt spør du meg så det fikk nytt liv på puta ;)

Her er ferdig resultat.
Skal ta et nytt bilde i morgen der den nå bor, inne i stua til mamma og pappa her på camp.

Nærbilde av sjakkelen(skal sjekke ut skrivemåten i morgen altså ;) og hamptauet, men en ukjent knute på ;) 

Her en åtte tallsknute...det lignet iallfall veldig på den jeg knøyt i klatreveggen i vinter...
Mulig den heter noe annet på båtspråket da, hehe ;)

Genser merket og vips....

en stor pute til mamsen min :)
Ble veeeeeeeldig fornøyd faktisk, så angrer nesten på at jeg sa jeg skulle sy den til henne, hehe ;)
Men kjære vene, jeg kan jo bare sy en til meg selv også da,...må bare rane noen for et stort maritimt merke først, så pass på gensere og jakker dere som er på feire i Stavernstraktene ;)

Har flere puteprosjekter på gang, men finværet kom så de er lagt litt på hylla ;)


Ønsker dere alle sammen en riktig fin helg :)

2 kommentarer:

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sa...

Du verden så kreativ!! Ha en riktig fin helg og nyt finværet:)

Nina sa...

Tusen takk Bente :)

Ønsker deg en super helg også:)

Klem Nina :)