mandag 21. november 2011

Hvor ble dagen av????

Lurer egentlig på hvor helgen ble av, men i dag spesielt....
Fredag var det bare Martine og jeg hjemme og siden vi har hatt lyst på sushi siden sist søndag begge 2 og far i huset kunne styre sin begeistring,så bestemte vi oss for å ha jentesushidag.
Snilleste Martine hadde kjøpt roser og sjokoladefondu sett til mamman sin så det ble fint på bordet og deilig dessert :))))
(tok bilder og hadde store planer om et god helg innlegg, men minnebrikka satt i pc`n gitt så de bildene ligger på kamera ennå ;)


Lørdagen forsvant litt i dimman da jeg var litt her og der....altså her hjemme og oppe hos mamma og pappa, de hadde niesa vår på overnattingsbesøk i helgen så måtte kose meg litt med henne også.
Før jeg la meg i går (kremt,lørdag kvelden) skrev jeg en liste så søndagen skulle bli litt konstruktiv....jeg har fulgt lista, men det er ikke så masse som er strøket ut...eller det er en del som er strøket over, men listen har på merkelig vis blitt mye lenger.


Jeg er helt håpløs når det kommer til å skulle gjøre noe, jeg kommer nemlig på nye ting hele tiden og det er vel og bra,få ting ned på lista, problemet er at jeg ikke jobber meg nedover som normale folk gjør, neida, jeg gjør gjerne minst 3-4 ting samtidig....
Bilde over er et godt eksempel på det. Nest øverst på lista til i dag sto det: Male ferdig og feste hyllene i gangen.
En forholdsvis enkel jobb, det var bare å rulle litt maling på 5 hyller som var grunnet fra før og har liggi til tørk på hylleknektene sine i drøye 2 uker. Kan nå skryte av at det er gjort, jeg malte med vranga, eller kjeiva, har senebetennelse i høyre hånd(næææææ)nemlig og så festet mannen de fast.
(bilde til høyre, kommer bedre bilde når kamera er ladet).
Å mens jeg sto der med rulla og alt for masse maling igjen i brettet,kom jeg på at kanskje hylla i gangen som har stått halvferdig i snart 2 år kunne grunnes...
Vi snakker et hylleplan, jeg har bygget om en furuhylle stående til en liggende reol, før og etter kommer sikkert en dag ;)
Ut med hylleplanet som er nesten 2 meter langt og male male med vranga...ikke helt lett forøvrig, sukk.
så kom jeg på den ennå mer geniale planen om å kanskje liksågreit male hele hylla ferdig, hadde jo tømt et hylleplan. Kjære vene NINA, en hel hylle med kjeiva....velkommen senebetennelse i venstre også sikkert og for ikke å snakke om malingslukta. Hadde bare oljemaling i skapet så nå er jeg helt surrete ;)
(mer en vanlig ;)
Så fra å ha et nesten ryddig hjem ser det nå ut som om det har vært bokskred her. Planen om å rydde hobbyrom (evighetsprosjektet),sy puter (hallo Gi bort, liksom)og få orden på vaskerommet står fortsatt på lista sammen med en del andre ting.
Det øverste bildet er fra kjøkkenbordet, fikk nemlig pressa inn litt stofftrykk i dag også---så nå jeg få tid til å ta frem symaskinen snart.

Ønsker dere som er innom en koselig uke <3 
  

Ingen kommentarer: