torsdag 17. november 2011

Julemesse på MAS 2011

I dag har mamma og jeg vært på julemessen på MAS der mamma går å maler en gang i uken sammen med andre koselige damer.


For det første så fatter jeg nesten ikke at det allerede er et år siden sist vi var der,(klikk her og her vis du vil se fra i fjor og forfjor)tiden flyr altså. Har som regel med kamera for å fange kreativiteten der nede og den er det ikke lite av.
Over her er det en supersøt lyslykt i filt som jeg tror jeg må herme etter ;) 


Det er mange kurs der og her er noen bilder fra malingen der mamma går.
Tema i år er "Før og nå" og eplebildene i bakgrunnen her har mammas venninne Bente malt, skikkelig kult og hadde jeg hatt veggplass på kjøkkenet så hadde jeg nok shoppet dem gitt:)




 

Damene kan mer enn å male, her er noen kremerhus og vinglass med decoupage, lekkert:)


Har desverre ikke arvet min mors kunstneriske ferdigheter når det gjelder maling, så søm avdelingen er min favoritt. Jeg er målløs over hva disse damene tryller frem hvert år, sukk.


Her er favoritt hjørne mitt, ting laget i Ola stoff, glemte å ta bilde av fangsten min,en pute og et nett, men kan knipse i morgen i bedre lys å legge ut.


Arbeidsplassen til de kreative syjentene,litt vanskelig  se, men det henger kunstverk ned fra taket, nydelige vesker i naturfarger....og spør du meg så har de priset sakene sine alt for lavt. Trenger du en spesiell julegave anbefaler jeg deg å ta turen innom hvis du bor i Oslo da med andre ord. Skal legge ut adresse og tider nederst i innlegget. 


Fantastiske håndarbeid, i tillegg til maling og søm, har de også toving, veving, strikking og porselensmaling kurs.
Senteret har hjemmeside også og den finner du her.

Jeg kaller det Julemesse, men det heter vist
Åpent-hus og den er å finne i Malmøgaten 7 i Oslo, for de som ikke vet hvor det er så er det ikke langt unna Freia sjokoladefabrikk.
Åpningstidene er: Torsdag 10-18, litt sent kanskje, men da er dere forberedt til neste år.
Fredag 10-17 og lørdag 11-15. 

Måtte bare ta med dette bilde for å vise hvor kreative de er der, her har de laget vesker av kaffeposer som de har sydd sammen, festlig :)

Nå skal jeg finne frem symaskinen min, ble jo rent smittet av all kreativiteten og kanskje jeg får tryllet frem en Gibort sak:)

Ingen kommentarer: