torsdag 27. november 2008

Flaggermusen Theodor

Må bare få fortelle en liten historie fra her om dagen.
Søndag var pappan min flink i huset, masse som skal gjøres nå før jul. I den forbindelse tok han et tak ute på lufteverandan i samme slengen og der sto det en glassbolle fra i fjor jul som jeg hadde laget en juledekorasjon i. Den måtte inn for rengjøring og ny planting. Han hadde ikke tid til å vaske den så den ble stående på kjøkkenbenken frem til tirsdag. Jeg var en tur oppom før jeg skulle legge meg, men fikk plutselig for meg at jeg skulle tømme bollen og vaske den. Gammel mose ut,så sto noen kongler for tur, men i det jeg skulle plukke dem ut så så jeg noe som ikke var, stein, mose eller kongler....det lå en pelskledd sak nedi der.....iiiiiiiiiiiiiik.....
Jeg fikk panikk , tok bollen og løp ut på verandan med den igjen.
Etter nærmere ettersyn fikk jeg konstatert at det var en dø flaggermus...skrekke og gru :o/
Charlotte kom også ut for å kikke på stakkar´n og hun tok et kosteskaft å dyttet bort´n, og jammen meg var det ikke liv i fyren....hjelp ;)
Ble veldig usikker på hva vi skulle gjøre, men med tanke på at den skulle komme seg opp o natten å begynne å fly rundt så lot vi han stå ute i bollen til dagen etter.
Tenkte masse på den iløpet av kvelden/natten, det er jo tross alt et levende vesen, men var redd den ikke tålte temperaturforskjellen.
Dagen etter fortalte jeg Henning, broren min om Theodor (Charlotte ga han det navnet, hihi) og lurt på om han kunne sjekke opp hva vi kunne gjøre med han.
Å tro det eller ei, men det finnes flaggermusvakt her i Oslo, hehe....
Jeg ringte og mannen som svarte var super engasjer og ville veldig gjerne komme å hente den lille fyren.
Charlotte har tatt en del bilder av han så jeg skal legge ut et når jeg får lastet dem over.

Ingen kommentarer: