lørdag 26. februar 2011

Litt mat og litt kjøkken......

Mat er alltid et tema her i huset, som en mengde andre hjem selvsagt. Hva skal vi ha til middag...i ukedage i helgen og vi låser oss ofte fast i noen favoritter som taco i forskjellige varianter og kylling men tilbehør osv...
Akkurat nå er jeg litt lei alt og kommer ikke på noe lurt og spennende, men plutselig fikk jeg for meg at vi skulle ha scampi i dag.

Noe vi ikke har så ofte og da jeg begynte å skrelle og rense kom jeg på hvorfor....det tar utrolig lang tid, hehe... Er ikke så god på tilbehør heller, men mens jeg sto der å skrellet til den store gullmedaljen så kom noen ideer snikende. Laget scampi for en stund siden og da surret jeg de i spekeskinke og hadde litt mozzarella inni, ganske deilig faktisk:)

Mens jeg var i gang med kamera og matblogg (haha, allsidig denne bloggen min) så kom jeg på at jeg ikke har lagt ut bilder med knotter og håndtak.
Her er da et lite oversiktsbilde, kommer fler og bedre når fliser er oppe
(snaaaaaaaaaart håper jeg)

Her ligger de ferdig pakket inn :)


Resten bruner jeg bare i stekepanna.


En annen vinkel. Litt vanskelig å få ordentlig bilde av diamantknottene, men jeg er iallefall suuuuuuper fornøyd med de :)


Kaffehjørne,ikke helt fornøyd ennå der, vurderer en anordning/hylle til kopper, men får se det litt an etter at flisene er på plass. Det kommer en ny kaffemaskin om litt også, samme type, men i rund variant.
Et nesten bra bilde av knotten øverst på dette bilde :)


Tilbehøret ble ris og perletomater og brokkoli stekt i ovnen sammen med de innpakkede scampiene.
Satte inn grønnsakene en stund før da de trenger litt lenger tid.


Her er alt ferdig.
Scampiene kunne med fordel vært litt bedre stekt, men var litt redd de skulle bli seige, men de ble veldig gode da :)



Fargerikt og veldig deilig lørdagskosemat :)


1 kommentar:

Sissel sa...

Nam, nam....utolig delikat og lekkert, nå ble jeg veldig sulten.
Dere har fått det så fint.
Takk for gratulasjon:o)
Klem fra snøhaugen borti veien.