mandag 12. september 2011

Tapas igjen......

Fredag var det tid for "damelag", eller Lady's lunch igjen og denne gangen var det hos mamma. Damen er kreativ til tusen, men kan jo desverre ikke sette planene sine ut i livet uten andres hjelp siden hun sitter i rullestol. Jeg elsker å ordne til så lånte gladelig ut hendene mine ;)


Jeg mangler ofte oppdekkings ideer så tok noen bilder i full fart før damene satte seg så jeg kan hente opp tips her til en annen gang. Høsten er jo her så det ble et koselig høstbord, nesten helt som den kreative hadde sett for seg(håper jeg, hehe ;)


Siden det er jeg som lager maten bestemte jeg at det skulle bli tapas.
 ( jeg får aldri bestemt meg for hva jeg vil ha, så småretter er jo da prefekt, hehe;)



Brødet til venstre her var i all beskjeden het superdeilig...og utrolig enkelt. Deigen var veldig enkel, mel,gjær,salt, litt olje og vann. Kjevlet den ut til en litt tykk pizza. Hadde så på fersk mozzarella i tykke skiver, parmesan, oliven i skiver og rosmarinkvister....
Hadde også laget foccaca, men hadde jeg vist at pizza brødet var så godt hadde jeg droppet det.
Laget aioli fra bunnen for første gang og det var jo utrolig enkelt...og med litt Dijon sennep i ble den veldig god :)


Planen var å lage Sarah Bernhard kaker(jeg har drømt om de i flere mnd nå....), men tiden strakk ikke til, så det ble cupcakes igjen..., men de er jo veeeelig gode da :)

Da sender jeg en hilsen til damene som var hos oss på fredag, det var sååååå koselig og vi gleder oss allerede til neste Lady's lunch:)
Vet ikke om vi må omdøpe det til en "12 tiders" forresten, de kom kl.14 og de siste dro kl 2 om natten ;) Det betyr vel at de koste seg BIG time:)

3 kommentarer:

Vibeke / Mammas Hus sa...

Du snakker, tror nok de koste seg da ja. ;)

Så synd at du ikke har fått kommentert på gavedrysset mitt, men jeg har stengt av kommentering etterhvert som tig ble trukket, ellers kan dette innlegget kanskje være til hjelp, om det er vanskelig å kommentere generelt:
http://www.mammas-hus.com/2011/08/bloggertips-kommentering.html

Jeg har lastet ned google chrome, og bruker dette i steden for Internet Explorer, og da går kommenteringen supert! ;)

Håper du har gode dager ♥

Sissel sa...

Så flott høstbord, flink du Nina:)
Maten ser himmelsk ut.
Klem

Nina sa...

Hei jenter, tusen takk for kommentarer:)
Vibeke, takk for tips om Google chrome..., jeg er litt skeptisk til nye ting, men skal vurdere det nøye. Har hatt trøbbel med å kommmentere inne hos flere faktisk i det siste....
Å takk for mat og bordskryt Sissel og helt ukritisk selvsagt så syns jeg det var veldig godt selv ;)

God helg :)