tirsdag 11. desember 2012

Juleverksted 2012


Årets juleverksted gikk av stabelen hos meg på lørdag. Har vært en liten tur i København, og rakk ikke å poste dette innlegget før jeg dro, men her kommer et lite utdrag fra en urolig artig ettermiddag/kveld med noen fantastiske damer:)
 
 
 
 
 
 
Uten mat og drikke blir det ikke så mange kaker, så det ble litt teamwork aller først. Litt kålrabi skjæring og ikke minst tillaging av "formaten" vår.
 




 
 
I fjor hadde vi lakseruller som du kan se her. Vi holdt oss til laks i år også, men nå laget vi sashimi, mmmmmm, det er så godt:)





 Vi kan jo ikke bare kose oss heller, hehe, så litt arbeid må til for at vi kan fylle eskene med godt til jul. Her trilles det ivrig ut til Videsæterkake.
Man må forøvrig ha tungen rett i munnen så kakene får rett størrelse ;)



 
 
Krumkaker er også en av gjengangerne og med dagens teknologi vurderer vi sterkt å opprette en krumkake app som forteller når kakene er ferdig stekt;)
Her testes prototypen på appen ut,så gjenstår det å se om den har noe for seg,hihi ;)
(det var litt lyv, men det var en artig tanke da;)
 



 
 
Sjokoladeboller av puffet ris er også med hvert år og her laget jeg ikke mindre en 132 stk. Planen i år var å tilsette litt chili olje, men jeg glemte det...skal skjerpe meg til neste år ;)
 



 
 
Planen var også å bytte duk før pinnakjøttet kom på bordet, men så kom jeg på at jeg fikk disse søte brikkene til jul i fjor som hører til nisse serviset, passet perfekt på prikket voksduk spør du meg:)
 
 


 
 
 
Pinnakjøttet var godt i år også, det som var nytt av året var en ny vri på kålrabistappen. Det vil si vi hadde den vanlige varianten med litt gulrot og en potet i, men vi delte stappa i 2 og tilsatte hvit saus i halvparten.
Da får stappa en litt rundere og "søtere" smak og blir ikke så besk.
Jeg likte begge varianter, men kommer nok til å fortsette å lage på mitt vis med fløte i.
 
 
 
 
 
Her er nesten alle kakene samlet
(nesten alle riskakene er på verandaen ser jeg)  
før de gikk ned i respektive bokser.
Glemte helt å ta bilde av nykommeren i år, nemlig mandelflarn, utrolig gode, så tusen takk for oppskriften Lene, den tror jeg blir en stayer ;)
 
Bilder fra Københavnturen kommer Bjørg, hehe;)
Det er så koselig å høre at du følger med meg her inne og tusen takk for en koselig tur.
 
 
 

Ingen kommentarer: