tirsdag 29. mars 2011

Rockering

Sommeren nærmer seg med stormskritt, selv om jeg tvilte litt i dag tidlig da jeg våknet opp til 10cm nysnø!!! Trodde jeg drømte, for i går kveld rundt midnatt da bamse og jeg var på kveldstur var det ikke antydning til noen snøfnugg iallfall.


Men så var det denne sommeren da og bikinisesongen...., er jeg virkelig klar til den??

Et kjapt kikk i speilet tilsier vel at jeg ikke gleder med skrekkelig til å ta den på meg, men jeg ender jo opp i den utover sommeren allikevel.

Å hvert år så tenker jeg ...neste år da.....

Nå må jeg jo si at jeg er et steg videre i år, for oppholdet på Cato senteret har jo faktisk fått meg inn i treningsmodus og har stort sett 2 pilates timer i uken og ikke minst 2 zumba økter, så jeg er jo ganske flink, men det har ikke gjort de helt store utslagene på vekta eller på magen som jeg syns med fordel kunne vært litt (en del) mindre.


Det er her denne fargerike saken kommer inn ;)

Av en eller annen merkelig grunn surra jeg meg inn på Fotballfrue sin blogg på søndag, ei syltynn snerten snelle som i et innlegg minnet meg på rockeringen jeg har fått låne av ei venninne av mamma. Den har kost seg i fred og ro sammen med pilatesballen som for øyeblikket brukes som nattbort (ikke spør, den er ikke videre flink til å være nattbord, men med et pledd over seg så ligger boka min nesten stødig ;)

I dag ble ringen plukket frem, stuebord og sofa skjøvet unna og med litt musikk fikk den sine første runder i år, hehe.. Guuuuuuuuuuuuud så slitsomt, men jeg fikk det mye bedre til i år altså :)

Jeg har nemlig ikke et rockering talent innebygget, kjære vene som jeg strevde i forfjor sommer for å få den til å være rundt magen i mer en 5 runder, hehe ;) I fjor var jeg oppe i 100 runder i et strekk og noen ganger mer,:)

Denne overnevnte fotballfrua anbefalte 15 min med rocking, stønn..., og jeg var nok godt under 5 min er jeg redd, men nå var det første gangen i år da og jeg skal straks ned å trene Zumba så jeg kan ikke slite meg helt ut ;)

Dagens utfordring var å prøve å få ringen til å gå motsatt vei....ikke lett, men ikke helt håpløst heller så da kan jeg jo øve litt på det neste gang :) Skal prøve å oppdatere rockering aktiviteten min her etter hvert for da har jeg litt forpliktelser ikke bare for meg selv;)


Ønsker dere som er innom å kikker en fin dag :)


PS: En ekstra hilsen til Onkel Tore (pappas onkel) som jeg fikk med meg i går også kikker innom fra tid til anne, sååååå koselig :)


1 kommentar:

Anonym sa...

Takk for hilsen.
Gunhild trener også med rockering som veier 2,2 kg!
5 minutter er bare oppvarming..
Hilsen onkel Tore