lørdag 21. mai 2011

Sightseeing på Rohdos

Vi har blitt kjent med en som jobber på en restaurant i nærheten og han til bø seg å leie en bil og vise oss litt av Rhodos og da var ikke vi så vonde å overtale :)))



Han plukket oss opp på hotellet kl 8.30 i går morres med ferdig innkjøpt frokost, snakk om heldige jenter da :)
Første stopp var opp til et kjempe stort kors på øyas høyeste punkt (tror jeg da)og selve korset er 17 meter høyt.
Man før vi kom så langt som bort til korset passerte vi mange påfugler (150) som lever fritt der oppe...sååååå nydelige da :)


Korset kunne man gå inn i, jeg var denne gangen klok nok til ikke å gå opp...jeg har nemlig høydeskrekk og det aller verste er når jeg skal komme meg ned fra høyder, hehe...

Laila kan man derimot skimte oppi der til venstre.


Lydige fotomodeller, de gjorde alt jeg ba om hele dagen, hihi ;)



Neste stopp var sommerfulgdalen...., et kjempekoselig sted, men vi tok oss ikke tid til å gå inn der, sommerfuglene er nemlig ikke ferdig før i slutten av mai.



På vei inn dit sto det en mann med en bil full av bær,nøtter og frukt i alle varianter,så en liten shoppingrunde ble det her også ;)



Kjekt å ha med seg både sjåfør og fotograf :)




Vi hadde med oss en blindpassasjer på vei til Lindos og han kom nesten frem gitt... Tror den satt på hjulet så den var nok en smule svimmel stakkars, hihi ;)

Her ligger målet for dagen... Lindos, Kardemomme by i litt større format liksom, sukk så vakkert.


Borgen...eller Akropolis heter det vel...hvis ikke jeg har tatt helt feil.

Her gikk vi opp til, men ikke inn...


Utsikt fra borgen, ned mot stranden.


Utsikt ut over "kardemomme by" Torbjørn Egner må jo hatt Lindos i tankene når han skrev om Kardemomme by...eller et annet gresk sted...veeeeldig likt :)


Uten mat og drikke..... her er utsikten fra restauranten...sukk så idyllisk, nesten så jeg ikke trengte mat....


Savvas og meg klare for litt mat :)

Jeg har blitt veldig glad i gresk mat så tar bilde av alt vi spiser og prøver å riste ut av diverse kokker det jeg syns er best...må jo prøve å gjenskape dette når jeg kommer hjem.


Mer utsikt, sukk.....


Flere bilder i morgen, nå må jeg sove.


God klem til alle dere hjemme :)


Ingen kommentarer: