fredag 19. november 2010

Julemesse på MAS

MAS, Malmøgaten aktivitetssenter har julemesse igjen, torsdag til lørdag denne uken og i går var jeg med mamma, som er elev der, (heter det det tro?) for å kikke på alt det fantastiske de tryller frem der. Jeg har tatt ennå flere bilder, men har klart å surre meg inn i en innstilling som lager så store bilder at jeg ikke får lastet de opp, hehe..., må nok finne manualen snart eller komme meg innom en butikk som kan fikse ;)
Patriotisk som jeg er så må jeg jo vise mammas bilder først ;)
I forkant ligger noen nydelige julemerkelapper og bak står mammas bidrag i år.

Her er nærbilde av bildene hennes, dette er av et røykehus på Bornholm i Danmark.

Her fra havna muligens. Bildene er med blits desverre, de jeg tok uten ble i RAW format og som skrevet, de fikk jeg ikke lagt inn på maskinen, urgh...

Her et bilde mamma holder på med som ikke er ferdig ennå, men i mine øyne kunne jeg fint hengt det på veggen nå :) ME LIKE :)

Her et fantastisk bilde av Bente, mammas venninne, det kunne fint hengt på veggen min det også, helt klart.

Malegruppa som mamma går på har ikke hatt den helt store omsetningen på maleriene sine fordi et maleri ofte koster litt og når folk skal handle julegaver så er det litt vanskelig å kjøpe maleri i julegave kanskje. Så i år har damene jobbet litt alternativt, her noen nydelige kremerhus hengt over bordet, dekorativt :) de hadde laget lyslykter med decopasj også, men de er på kamera ennå, hehe.



Mine favoritt grupper på Mas er malegruppa og sømgruppa, der kunne jeg seriøst tenkt meg å gå, de tryller fram de fineste ting, sukk......

Serviettholder med seilbåt, en glassbrikke og en sandpose , jeg får jo sommerstemning ;)
Temaet i år er nemlig hav og himmel.

Duken til høyre har jeg kjøpt meg og er en gave :) Dekorative oppvask håndklær til høyre.


De har vært så utrolig flinke med å pynte hele lokalet med maritime ting...masse kunne jeg tenkt meg å ha selv, men en hytte ved sjøen mangler jeg aller først ;)



Dette applikerte bilde er bare helt fantastisk, dobbelt sukk :)





Vesken på veggen her er også bar megakul :)

Er ikke dette en vanvittig kul spisebrikke....

I fjor hadde de brukt masse olastoff som i år, og jeg har fra da samlet det jeg har kommet over av brukte bukser og om noen år kan det hande jeg har tid til å trylle fram noe også og noe jeg kunne tenkt meg å teste først er en pute som denne.
Kantinen var også pyntet i maritim stil, en idé å plukke med seg til sommeren:)


Dette er et vevd veggteppe, hvorfor kom jeg ikke på å veve noe sånt da jeg gikk på tektilformingslinja for 100 år siden ;) Måkene er tovet ull tror jeg :)

Her noen bilder fra skrytehylla midt i lokalet.




Herregud så nydelig......
Her en redesigned lampeskjerm, vanvittig kul, men den var ikke til salgs da.




Søt kjole til ei litta snuppelure.

Her tilslutt et bilde fra inngangspartiet, og det viser hvor gjennomført alt var det, maritimt hele veien.
Nå er jeg på rekerasjonshleg hos ei venninne i Skien, bare kos og hobbylering hele hegen :))))
God helg til alle som er innom :)

4 kommentarer:

Sissel sa...

Wow, så mye lekkert det var på den messa, ser veldig flott ut i gjennomføringen.
Du må hilse mamman din å si at bildene hennes er fantastiske. Så nydelige farger og motiver. Bildet med senga var bare helt nydelig.
Kos deg i Skien, gleder meg til å se resultatene:))

Klem¤

Martine sa...

mormor er kjempe flink! stolt :D
god helg, mami <3 kos deg i skien, og hils alle sammen!
klem fra Martine

Soffi sa...

WoW!! Så masse flott! Er jo selvfølgelig ikke overrasket over de flotte bildene Karin har laget, har vel i grunn aldri sett et "dårlig" malt bilde fra den damen!
Du..de brikkene (bilde nr 15 tror jeg det er)..hva koster de? De kunne jeg veldig gjerne tenkt meg 4 stk av se :) Kommer jo selvfølgelig litt ann på pris og selvfølgelig om det er mulighet til å få tak i de uten å måtte møte opp...regner med at ikke dette holdes i Østfold-området...hihi
Ha en fortsatt super helg!
Klem Soffi

Soffi sa...

Jeg så forresten nå rett etter at jeg hadde skrevet kommentar at det er åpent kun frem til i morgen, så da blir de vel ikke akkurat veldig lette å få tak i....kanskje jeg kan prøve å sy meg noen selv? Ja ja, er jo lov å være optimist :) hihi