mandag 23. november 2009

Julemesse på MAS

MAS, eller Malmøgaten aktivitetsenter som det egentlig heter, hadde åpent hus i forrige uke.
Siden mamman min går å maler der hver torsdag, var jeg så heldig å få være med å både se og handle det de kreative menneskene som går der lager.

Invitasjonen i år var det min kjære mor som hadde malt og jeg må si jeg er en smule stolt for hun har fått så utrolig masse skryt for bildet som kan skimtes midt i bildet her :)

Det hadde hedersplass sammen med en del annen kunst inne på et eget rom.


Et lite blikk på noe av kunsten inne på malegruppa til mamma.


Her har mamma og en av male kollegaene hennes vakt inne i malerommet, som for anledningen tjente som galleri :)


Bente, mammas venninne er utrolig god på å lage skyer... Tror jeg skal organisere skymalekurs i sommerferien, hehe...vær forberedt Fru Thommasen ;)

Her sitter sydamene og tryller frem de fineste ting til vanlig, hadde jeg vært så heldig at jeg kunne fått vært en av elevene på Mas så måtte det ha blitt her.

Her et lite utvalg av hva de kreative damene har laget. Lengst unna henger et veggteppe eller oppbevarings kunst som jeg kaller det, et stoff fyllt med olabukselommer.Det er et prosjekt jeg har notert meg bak øre. De hadde forøvrig en del artig syd av olastoff, som spisebrikker i ola med lomme på sydd til bestikk og serviett og kule vesker, mm.

Her er det et nærbilde av mammas pepperkunst.

1 kommentar:

moniq sa...

Kjentfolk jo! Jeg la deg til i bloggen min.. håper det er greit ;) Du er jo superkreativ!! Fin blogg også :) ha en fin juletid!