søndag 13. juni 2010

"Nytt"sommertøy, noen gode råd og tanker om litt av hvert...

Her for noen uker siden hadde vi besøk av vår kjære niese. Hun har flyttet tilbake til Trondheim, men hadde fortsatt en del ting stående hos oss fra hun bodde her en periode.
Denne gangen hadde hun med seg bil og planen var å ta med seg en del nordover.
En del sto i kjelleren og dermed var det en god anledning til å ta et tak der nede. Det har stått på planen kjeeeeeeeempe lange, men når tar man seg tid til å rydde opp i 3 kjellerboder da.
Boretslaget har en søppelbil som kommer en gang i mnd. og siden prosjekt rydde boder og bilen kom på samme dag var det bare å brette opp ermene.
Det er utrolig hva 3 boder kan gjemme av ting og tang... Fikk rensket ganske bra opp og nå kan vi stå inne i samtlige:) Så kommer jeg til tittelen...."nytt sommetøy" Jeg var nemlig innom utallige esker med gammelt barnetøy (ja, hun eldste ble 17 i år, er det ikke noen som heter kjekt å ha...;) og faktisk diverse pappesker med mitt gamle tøy helt tilbake bra jeg var 17-18år og opp til jeg ble gravid. Vi snakker ikke alt jeg har eid, men noe som jeg har spart på ,uvisst av hvilken årsak... En del at dette kastet min 17åring seg over for tro det eller ei, det har samme farge og form som en del jeg har sett på Gina Tricot nå nylig.
Siden pappesker er vanskelig å se igjennom har jeg begynt å kjøpe klare esker med lokk på Ikea i forskjellige størrelser som jeg nå pakker alt fra julepynt til klær ned i, det var første tips. Genialt spør du meg og veldig oversiktilig.
Å det var en sånn klar boks som har stått oppe i stuen vår i noen uker nå, som jeg var sikker på at det var: enten klær som jentene har vokst i fra, eller tøy som jeg hadde vokst fra og som jeg håpe en gang å komme inn i...(ja jeg har et par sånn esker, hehe..) Men nei du, det var sommertøyet fra i forfjor som jeg var sikker på at jeg hadde ved en feiltagelse sendt med Pål til Fretex. Snakk om søndagslykke da :))) Veeeeeel jeg har jo ikke prøvd alt ennå, så det kan jo fort ende med søndagsdepresjon, men et par ting vet jeg passer, hehe og et par kjoler har jeg virkelig savnet.

Så til et tips jeg bare må dele med noen for det viket utrolig nok. Satt å leste litt på noen interiørblogger i dag og jeg bare digger Emmeline sin blogg,den dama kan skrive, hehe. Det var ikke henne som kom med tipset, men en dame ved navn Åse som hadde kommentert et innlegg hos Emmeline. (jeg pleier sjelden å lese kommentarene bloggere får, men altså dette fikk jeg med meg).

Kjerringråd for den som ikke liker å pusse sølv (som meg). Masse varmt vann i vasken, legg i et stykke aluminiumsfolie, en dæsj zalo og en dæsj salmiakk. La sølvet ligge noen minutter, skyll av med vann og tørk av. Jeg bruker dette på søvltøy smykker og bunadsølv.
Takk Åse ,hvem enn du er, nå skal søvpussen gå som en lek fremover ;)

Så til sist noen tanker om rydding...

Jeg kan kostatere at jeg er og blir utrolig usystematisk når det kommer til å rydde. Jeg holder på 5 forskjellige steder samtidig og ofte ender jeg opp med å organisere et skap eller noen skuffer.
Mamma har fortalt at når jeg var yngre og skulle rydde rommet, så tømte jeg skuffer og skap for å organisere og det endte opp med at jeg ble sittende til langt på natt, og at rommet i grunnen ikke ble så skrekkelig mye ryddigere, men derimot skuffer og skap...veeeeeeeldig ryddig ;)
Det med å holde på hele natten med ting henger fortsatt i, men som regel så blir det bedre og ryddigere etter jeg har tatt en tørn, det jeg må øve på er å bli ferdig på et sted først, før jeg går over til neste.

Ønsker dere en super uke :)

2 kommentarer:

Anne Foss Mathisen sa...

En liten kommentar til sølvpussen: Dropp Zalo og salmiakk og prøv med salt i stedet. Mener jeg bruker kaldt vann, men der kan en jo prøve seg fram.

Så en ting til, det er også fine gjennomsiktige plastesker på Europris. Hilsen tante Anne

Nina sa...

Næmmen, et svar fra selveste tanten jo :)
Se der,både du og mamma sitter inne på sånne stalltips uten å informere meg...;)
Jeg skal også sjekke ut plasteskene på europris, men det spørs om det ikke fortsatt blir ikea...siden jeg har begynnt med de.
Klem :)