søndag 14. august 2011

En deilig sommerdag i ferien min

Uken som straks er over ble mye bedre en jeg hadde trodd, allefall fra torsdag og frem til i går, deilig sommertemperatur og strålende sol:)  


Det er lett å glemme å spise i varmen, eller det er vel det at det ikke er så festlig å stå inne å lage noe, men hvem har sakt at man må lage mat inne?? ;)
Mamma og pappa har et trancherbord i metall fra IKEA stående ute som et avlastnings bord og det trillet jeg ut på gulvet her om dagen, fant frem noen tomater og andre grønnsaker og men litt lange ører klarte jeg å vært med i samtalen mens jeg laget litt godtåbiteimidtpådagen til naboen her nede. 


Her er den lille urtehagen min som jeg plantet tidligere i sommer (se her) som har blitt gigantisk...helt klart noe jeg kommer til å gjenta til neste år :)
Basilikumen bak begynner å bli litt redusert i størrelse pga mye bruk, så et tips til neste år er kanskje å plante 2. Det gjelder også Rosmarin, det går det nesten ennåmere av... med andre ord, jeg må se meg om etter en større zinkbalje ;)


Tomater i mange varianter,hvitløk, soltørkede tomater(i små biter) og basilikum ble det oppe i denne bollen, men det hender jeg har oppi oliven, fetaost og rødløk også.


 Jeg var litt usikker på om alle likte oliven så jeg serverte det ved siden av sammen med fetaost.
Grillet loff i grillpanna, genialt og raskt :)

Bruschette ala Nina ble servert hos de maritime naboene våres, helt klart en sommerfavoritt :)

Nå håper jeg altså på at sommeren ikke er slutt riktig ennå, jeg har nemlig noen småretter jeg ennå ikke har rukket å prøve ut ennå.

Tudelu fra meg som har klart 2 innlegg på en dag, wow:)))

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Nam!!!

Det går fremover med leiligheten! skal begynne å male ++ de nærmeste dagene, så da blir det bra ;)
Idag har jeg også meldt adresseendring, så du får forresten et kort i posten snart. hahaha :p
<3

Vibeke / Mammas Hus sa...

Åh! Dette så nyyyyydelig ut ♥

Tror jeg må plante litt neste år jeg også, får prøve å huske på det. ;P

Håper du har gode dager!