tirsdag 7. februar 2012

Bamsegutt

Da barna var små var jeg stadig i ammetåka, men den siste uka har jeg vært i Bamsetåka....
Den lille pusekatten vår (les:digre hunden ;) har ikke vært helt seg selv.
Etter en tur i skogen med "gutta" lørdag for en drøy uke siden kom han hjem litt stiv og støl. Ikke så rart egentlig for han begynner å bli en voksen gutt på 9 år, noe han og vi glemmer ganske ofte for han er mer som en valp,spretten og ganske leken.



 
Da jeg kom hjem fra Trondheim var den støle hunden min ikke til å kjenne igjen. Med hode mellom bena og veldig stakkato bevegelser bar det avgårde til veterinæren hvor mistanken vår om ekstremt stiv nakke ble bekreftet. En drøss med blodprøver ble tatt, temp målt og det viste seg at lille gullet hadde feber og alt for høy crp verdier, altså en betennelse i kroppen.
Veterinærtdamen var veldig redd for hjernehinnebetennelse en stund, men nå er endelig pusen vår, kremt, hunden var det, på bedringens vei:)))
Han får smertestillende og betennelsesbempende og vi krysser fingre for at det hjelper på sikt.

 

 
Et godt tegn er at matlysten er tilbake
 (han spiste ikke på 3 døgn)
og ikke minst lekelysten.

 

 
Smart triks å ta med seg ballen når man spiser ...så blir den ikke borte liksom ;)

 

 
Han fikk ny ball på lørdag med pipelyd som er med overalt. Bamse ELSKER leker med pipelyd, litt enerverende for oss, men egentlig en litt god lyd akkurat nå for da vet vi at han er på bedringens vei ;)

 


Bamse vil helst ha det steinhardt når han skal sove, så tilholdstedet hans hjemme er som oftest på flisene på badet som vi ikke har varmekabler i, men skulle det dukke opp en skinnfell så sier han ikke neitakk til det heller ;)
Mormor har selvsagt ofret et skinn så lille pusen kan kose seg når han er på besøk.

 

 
Han kan være veeeeeldig tålmodig....

 


....når det dreier seg om å stirre en ball i senk;)og er det ingen som reagerer så klarer han fint å underholde seg selv i lang tid med pipeballen ;)


 
Formen er helt klart på vei oppover, men det er fortsatt en stund til han er helt frisk igjen så litt hvile skader jo ikke ;)

Vet det er familie og venner som har vært bekymret for Bamsen vår så håper dette beroliger de fleste.

Kikk gjerne innom HER for å se kakemonsterBamse fra i fjor ;)

3 kommentarer:

Jeanette sa...

ååh, nå har jeg tårer i øynene jeg. Har tenkt på fetteren/halvbroren min hver dag, så godt å høre at han har det bra :D Savner bamsefaaar <3 <3 og dere og da, hehe (selvom det ikke er så lenge siden jeg så "bloggerinnen" da ;P)

Soffi sa...

Godt og høre at det går bedre med lille bamsemums! Håper Bamse med familie har lyst til å komme en tur til Halden snart. Vet om en liten Odin som savner kompisen sin :) Stoore klemmer

Nina sa...

Hei jenter og takk for koselige ord :)
Bjørnen blir stadig bedre(tror jeg, han sier så lite ;), men er mer og mer seg selv igjen og det tar jeg som et godt tegn.

Tudelu fra Oslo :)