søndag 27. januar 2013

Fra genser til pute.

 
Mamma maler hver torsdag på MAS som jeg har skrevet før og der er det et rom de kaller "Loppa" hvor de som går der kan levere tøy og ting de ikke lenger har bruk for og andre igjen kan kjøpe dette for en symbolsk sum, 20 kr, som går til MAS.
 
 
 
 
Jeg har tatt med maaaange poser med tøy, men finner også innimellom klær jeg syr om eller bruker som de er.
For et par uker siden ble det med 2 gensere hjem og denne her ble til en pute i den nye sofan vår.
 

Klippet av rett under ermene og sydde en søm med symaskinen.
Toppen har jeg sydd igjen for hånd da det ikke var så mye å gå på.
 

 
Planen var å sy på 3 store knapper på vrangborden, men foreløpig er den uten.
Ble ganske fornøyd:)
 

(Der er bildet i litt mer sebar størelse)

Nederste bildet her er siste boktillskudd, hehe.
Det var tilbud i bokklubben....
Jeg har lenge irritert meg over at jeg ikke tør starte på et syprosjekt som i å sy meg ette eller annet som jeg kan ha på meg. Jeg har jo gått søm linje en gang for en evighet siden, men jeg husker null og niks.
Det må jo ligge lagret et sted, så kanskje litt dukkeklær kan gjenoppfriske litt.
Snekkerboka kostet 29 kroner og kanskje kan jeg plukke opp noe nyttig der til neste snekkerprosjekt som jeg heldigvis ikke har kommet på ennå;)
 

 
Ønsker dere som er innom en fin søndag.
 
 

2 kommentarer:

Sissel sa...

Genseren ble en nydelig pute, gjenbruk er veldig tidsbesparende og smart.
Når jeg en gang blir venner med symaskinene (spørs når det skjer) skal jeg også lage sånne fine ting :)
Suppa di har blitt en slager på jobben min, alle bare lovpriser den :)
Ha en fin søndag.
Klem Sissel

Nina sa...

Jeg er sikker på at symaskinevnene dine bare er litt lamslått av papir og fargeleggingsevene dine, for der er du jo heeeelt suveren.
Sett deg ned å gosnakk med den så tryller du plutselig frem den ene skatten etter den andre det er jeg sikker på.
Så artig at suppa har fått flere ganer å glede, den fortjener det helt klart for den er sååå god.

Ønsker deg en fin uke og takk for koselige ord:)

9na:)