onsdag 4. januar 2012

Ei litt pjusk Nina sitter på kjøkkenet og går igjennom julekortene fra i år, ehhhh, jeg mener i fjor.
Jeg syns det er så koselig å få og ikke minst utrolig koselig å lage.


Jeg har ei rød bok jeg fører inn julegaveinnkjøp og hvem som får julekort, min lille julebibel.
Får litt panikk hvert år hvis jeg ikke finner den, men den dukker alltid opp.




Den skulle fått bostaver på seg, eller kanskje en scrappet forside, men det har jeg da altså ikke rukket,
har jo bare hatt den siden 2004, neste år kanskje;)
Det å lage notater over gaver og kort har jeg faktisk holdt på med siden 1992, fra da og frem til 2004 hadde jeg en liten grønt spiralhefte,
ikke så julete, men artig å kikke tilbake i.


(julen er fortsatt i hus, men jeg kjenner at det ikke er så lenge igjen til den skal ut nå)

Vurderte å kjøpe boka Juleminner som er en bok man kan føre inn ting man gjør fra år til år, ting man kanskje ikke bør unngå
(som å sitte oppe hver nett i hele desember ;)
Det ble ikke noen juleminner bok på meg selv om den ser utrolig søt og praktisk ut, for jeg har jo min egen julebok som kanskje kan utvides med ting som er lurt og ikke.
Så til det innlegget egentlig skulle handle om-...
Julekort

Hvert år tenker jeg at neste år da skal jeg bare sende til de vi får kort av...og så selvsagt den nærmeste familien som har sluttet å sende kort for en menneske alder siden.
For jeg lager tross alt minst 65 julekort hvert år og og bortsett fra i år så har jeg som regel mange detaljer som tar utrolig lang tid å lage og montere,å med 65 kort så snakker vi en liten bedrift i desember mnd. som jeg jo har utrolig masse annet å gjøre.
(men det blir liksom ikke jul hvis ikke jeg lager kort)
Men så kommer desember da og lista gås gjennom og noen få faller ut og nye kommer til.
Planen hver år er jo å begynne mye før med produksjonen min, for jeg vil jo så gjerne lage og sende ut til alle..., men så var det det med julekortideer i juni,de er ikke helt tilstede.
I år har jeg laget en ny rubrikk til julekort listen min, en med hvem vi har fått av, så får vi se til neste jul da hvor streng jeg er med hvem som får og ikke...

Flere som har julebibel tro?
Å syns dere jeg er sær som vurderer julekortene hvert år?

Tudelu :)

2 kommentarer:

Soffi sa...

Hei Nina :) Nei, jeg synes ikke du er sær når det gjelder julekort! Jeg vet jo av egen erfaring at å lage hvert enkelt kort selv tar tid, selv om jeg bare skal sende 35 stk (halvparten av dine!) I år har julen kommet fortere enn noen gang så her i huset var det rett og slett ikke tid til NOEN julekort i år. Være ny i jobb i 100% stilling, barn i barnehagen, julegaveinnkjøp + julerengjøring ble mer enn nok for meg i år! Har planer om å sette meg mål for neste år at gavene skal være kjøpt inn senest sist i november, og kanskje må det inn en feriedag før jul for å få det til! Så kanskje får jeg til å sende ut julekort neste år også ;)

Nina sa...

Takk for støtten:) Å veldig koselig å se deg her igjen :) Jeg har full forståelse for at julekort måtte vike i år, det gjorde det jo for meg i fjor tror jeg da jeg var på Cato senteret, hehe, ikke lett å huske et år tilbake ;)
Vi får minne hversandre på at vi starter tidligere i år, for det er faktisk i år allerede...sånn ca 11 mnd til, hjelp, hehe ;)
Ønsker dere et knakende fint år.

Stor klem fra tanten i Oslo :)