søndag 8. januar 2012

Surpriseparty

I går var jeg invitert i et overraskelsens 50 års lag.
Jubilanten er over gjennomsnittet glad i og flink til å lage mat så vi fikk alle beskjed om å ta med oss mat til en vis sum hvor da jubilanten skulle få kokkelere og vi skulle være assistenter.


Kjøkkenbenken ble gradvis fyllt opp etterhvert som gjestene kom og jubilanten ble mer og mer rørt :)))


The chef from heaven


Hjernen bak selskapet, en veldig god venninne av oss begge.
Ideen bak selskapet er faktisk jubilantens ønske en sen natt etter noen glass rødvin;) Flaks/ufalks at assistenten over har så skrekkelig god hukommelse ;)




Jeg tror jubilanten ble aller mest glad/rørt over at familien fra Finland kom, 2 fantastisk skjønne jenter, leser dere dette så takk for en superkoselig kveld, håper vi sees igjen en gang :)
Rosene over er fra dem forresten, 50 nydelige lyserosa roser,sukk.



Ideen med selskapet var at kokka skulle sjekke ingrediensene og så klekke ut hva vi skulle lage.
Forretten ble sashimi, en salat og en marinade jeg var så heldig å bli instruert til å lage som vistnok ble god, hehe. Jeg er jo ikke så bevandrett på sushi fronten men syns det er veldig godt så kaster meg over når jeg kan lære noen nytt.
Marinaden skal utprøves hjemme snart og blir den god da også skal jeg legge ut oppskriften.


Med fare for å få en uvenn for livet legger jeg ut er lite bilde av the chef from Hell, nei hva er det jeg skriver ;) Heaven mener jeg, vingene henger på stolen forran her, de måtte bare hvile seg litt ;)
Jeg syn brillene var super kledelige;)
(det kommer et ikke så heldig bilde av meg litt lenger ned, håper jeg blir tilgitt:p)




I tillegg var det scampi og kamskjell til forrett,bildet er fra min tallerken, nyyydelig.




Guuuuud, dette la jeg kun ut for å kompensere for rampebilde av jubilanten over, håper vi er skuls ;)
Den "kledelige" assistentlua fikk vi assistentene utdelt og gikk med hele kvelden, et veldig artig påfunn syns jeg selv om jeg syns jeg så hakket bedre ut i virkeligheten enn på det bildet her da, fnis ;) 
Jeg noterer ivrig ned hva jeg hadde i marinaden til en senere annledning.

 


Handydamer kan mer enn å lage mat, skapdører på halv tolv ble
fikdet i en fei;)



 



Tusen takk for en veldig koselig bursdagsfeiring, håper du koste deg like masse som oss som var på besøk :)

Vi hadde selvsagt hovedrett og dessert, men jeg tror kanskje jeg brukte et annet kamera da for jeg har ikke et eneste bilde av det, hehe,men kan forsikre om at det smakte like godt alt sammen.

1 kommentar:

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sa...

Kan tenke meg dere hadde det hyggelig ja:))Takker for hilsen:))