torsdag 6. januar 2011

Martines skoleprosjekt

Jeg laget et innlegg føre jul om at Martine, men yngste datter var å besøkte meg på Cato senteret for å ikke akkurat få hjelp med et skole prosjekt, men i og med at jeg hadde med en hel del ting og tang (Jeg trodde jo jeg skulle få sååååå masse tid til overs, hehe) dit så lagde "vi" det der. Artig å jobbe sammen med noen med et album faktisk.

Vi kunne selvsagt kjøpt et album, men jeg syns det er litt sjarm med å lage det selv.
Pappen som er inni når man kjøper sengetøy eller gardiner er kjempefine til å lage for og bakside. For å holde det sammen så brukte vi litt store ringer kjøpt på Bikuben eller en annen hobby foretning. Vi bestemte oss for farge/pynteark og så var det bare å sette igang.
Fronten har vi brukt BÆBÆ (Martines første kosedyr) og en datamaskin som pynt, litt symbolsk i og med at data er vel hennes nåværende "kosedyr" ;)

Innsiden av permen har vi brukt store Qk bokstever.


Martine skrev på forhånd tekst om livet sitt og så delte hun opp teksten i avsnitt som ble brukt på de forskjellige sidene.


Så fant hun passende bilder som passet til teksten som vi printet ut.


For de som har fulgt bloggen så kan det hende dere kjenner igjen denne sauen i PP, den skulle egentlig brukes i Martine album som jeg ennå ikke er ferdig med, kremt....men den som venter på noe godt osv..... Får nok lage en ny når den til kommer.

Pynten her er noen skjellklistermerker jeg hadde på lur (jeg har masssssse på lur, hihi;)


Knapper og litt bling fant hun i boksene med det rare i ;)





Må ikke bruke pynt heletiden heller, pynteark duger også.
Denne siden fikk jeg egentlig ikke bruke, men syns hun er så søt der hun ligger med brukket arm.



Her er et innslag om dyra våres, Rulle er desverre ikke her lenger(det er begrensa hvor lenge hamstere lever), men han ble nesten 3 år da, grei alder på en hamster det.
Også bamsen vår de..., har helt glemt å beklage bildekvaliteten, hadde ikke tilgang på scener så det ble med kamera og derav resultatet.

Enkel men fin avslutning syns jeg.

4 kommentarer:

Vibeke / Mammas Hus sa...

Kjempefint album - flinke er dere! :)

Her på Grande er det rolige dager, har vært mye venting disse to første dagene. Mer kurs og trening i morgen. ;) Fordelen er at mailboksen er tom for kommentarer på bloggen - jeg har vært innom og hilst på i mange blogger nå. *ler*

Håper du har fine dager hjemme!

Soffi sa...

Hei :o)
For et flott album! Kanskje Martine er blitt bitt av scrappe-basillen også :o) hihi
Stor klem fra Ann Sofi

Sarita sa...

Hei Nina,

Så fin blogg du har. Flink du er med scrapping. Herlig kreativitet. Takk for at du la deg til som følger hos meg. Det er selvfølgelig bare hyggelig. Vi blogger;-).

Klemz Sarita

Sissel sa...

Heisan!
Så flott albumet ble, var sikkert kjempemorsomt med et lite tilbakeblikk på barndommen. De blir jo farlig fort voksne disse småungene våre:)
Dette må jo bli en klar 6èr, masse jobb og nydelig resultat.
Klem fra 160.