mandag 26. november 2012

Oppdatering fra helgen i Namsos

 
Glemte jo helt å ta bilde av lampeskjermen, men svigermor sendte både med meg garn og oppskriftshefte så kanskje det blir skjerm på meg også;)
Planen var jo å blogge litt hver dag, men dagene bare fløy av gårde. Det er litt sånn at jeg syns vi opplevd masse og var der lenge, men så var det så masse vi ikke rakk...altså jeg må snart oppover igjen.
 
 
 
 
Her står svigermor og jeg sammen med Åge Aleksandersen.
Han har fått oppført en statue av seg selv som står midt i Namsos by.
Åge er gift med kusina til mannen, derfor var det litt artig å ta et bilde sammen med han;)Vet ikke hvor glad svigermor er for å komme på bloggen ,men hun kjenner jo Åge ganske godt så da gjør det sikkert ikke så masse ;)
 
 

 
 
Etter en liten sightseeing rundt om i byen ble det litt shopping på Storsenteret. Avsluttet med kakao og kake på Himmel og Hav. Nydelig begge deler, men etter å ha kuttet kraftig ned på sukker og sjokolade siden mai ble den i kraftigste laget gitt.
 

 
 
Litt usikker på om svigermor er superglad for dette bildet også, hehe, å nei, jeg har  ikke tent på henne, men vi testet ut ørelys som skal gi deg bedre hørsal.
 

 
 
Vi rakk en liten tur innom garnbutikken hvor heklepinner og garn ble kjøpt inn. Jeg er nemlig litt hekta på hekling ;)
Svigermor tok på deg jobben med å strikke nye sorte ullsokker til meg så garn ble kjøpt inn:)
 
 
 
 
Fredagskvelden kom resten av slekta i Namsos på besøk og jeg sto for kokkeleringen av fredagstaco.
 

 
 
Lørdag var nok en travel dag med masse på timeplanen. Svigermor spanderte middag ute, så vi jentene rakk Korslaget på tv og ikke minst mer opplæring med heklenåla :))
i Høyre hånden holder jeg kveldens svenneprøve, en heklet serviettring med forskjellig teknikker, det er så gøy:)
Det spør bare nå om jeg husker det når jeg skal holde på på egenhånd ;)
 

 
 
Her et bilde fra soloppgang i dag tidlig,så nydelig. Vi har vært superheldig med været denne helgen faktisk og det var godt etter gråvær og regn som det har vært her hjemme i det siste.
 

 
 
Fetteren til jentene hadde bursdag på lørdag, så da vi ble bedt i bursdag hjem til han og kjæresten før vi skulle hjem i dag bakte jeg med en brownies.
 

 
 
Storesøsteren hans snekret sammen en deilig bløtkake til venstre i bilde som hun fikk masse skryt av.
 

 
 
Her er Martine med bursdagsbarnet:)
 
Da vil jeg bare få takke så masse for oss, vi har kost oss glugg i hjel og lover å komme tilbake så snart det lar seg gjøre.
 
Stor klem til alle dere der oppe i Namsos fra Martine og meg :)