mandag 12. november 2012

Snartur til Særp

 
Fredag tok jeg bussen til Sarpsborg for å besøke min kusine med familie.
Charlie har bodd hos dem en uke for å teste ut lærer og barnehageyrket, men fredag hadde både Trine og C fri.  
 
 
 
Det ble koselig frokost/lunch hjemme før vi dro ut på en liten shoppingrunde;)
(sjokk ;)
Det ble en tur innom bruktmarkedet først hvor jeg endelig fikk meg en gammel kaffekjele som jeg lenge har vært på utkikk etter, den skal nemlig tilbringe pensjonsalderen som potteskjuler ;)
 

 
 
Det ble også en liten tur innom Storbyen hvor ny jakke og litt småtteri fra Home & Cottage ble med hjem :)
 

 
 
Vi avsluttet runden i byen med en kaffe mocca og et aldri så lite kakestykke på et skjønt lite spisested som heter Kaffeliten, sukk :)
 

 
 
I tillegg til å servere kaffe, kaker og litt enkel mat solgte de også litt interiørting.... og ja jeg måtte shoppe litt der også ;)
 

 
 
Lotte og Trine i ivrig prat,
 og den oransje saken helt til høyre er min nye jakke:)
 

 
 
I vinduskarmen sto en prikk lik kaffekjele som jeg kjøpte litt før på dagen.
 

 
 
Linselusa ;)
 

 
 
Da jeg spurte etter toalettet ble jeg geleidet ut i bakgården hvor det om sommeren står masse småbord hvor du kan nyte kaffen plant blomster og urter.
Jeg syns det var helt nydelig der nå også selv på en litt grå novemberdag.
 

 
 
Toalettet viste seg å være en smule kongelig ;)
 

 
 
Den kreative sansen min fikk litt å jobbe med i denne perlen av en kafé og den er vel verdt et besøk sommer som vinter hvis noen av dere skal til Sarpsborg.
 
Etter å ha hentet barn i barnehagen laget vi deilig middag og ved 21 tiden tok Charlie og jeg bussen tilbake til Oslo igjen.
 
Tusen takk for en koselig dag og Charlotte takker for en fin og lærerik uke både på ungdomskolen, i barnehagen og ikke minst hjemme hos dere.
 
Vi lover å komme tilbake begge 2:)
 
 

Ingen kommentarer: