fredag 20. august 2010

Marihøna

I dag fikk jeg endelig tatt en liten tur innom en butikk jeg har hatt lyst til å kikke innom helt siden i fjor. Marihøna, en hobbyforetning i Larvik, skulle flytte til nye lokaler da vi sluttet sesongen i fjor nemlig. Forsøkte meg på et besøk tidligere i sommer, men da hadde de sesverre stengt pga ferie.
Lykken var derfor stor i dag da jeg fikk anledning til å bli med en liten tur inn til Larvik og en aldri så liten sving innom Marihøna....og det var verdt ventingen.

Kjære vene for en fortryllende butikk...jeg kunne flyttet inn på flekken ;)

Her er disken med god plass til litt utstilling.
Noen av varene mine kan skimtes forran kassen, jeg hadde depo der mens jeg vimset frem og tilbake og håpet de jeg haiket med hadde masse å utrette før de skulle plukke meg opp ;)


Dette var grunnen til at jeg spurte om å ta bilder der inne...en vannvittig kul oppslagsplate eller idé tavle. Den skal jeg prøve meg på å lage når jeg kommer hjem. Spurte så pent om jeg kunne lage et lite innlegg om butikken hennes og det var helt i orden:)



Butikken selger det meste man kan tenke seg på hobbyfronten og det virket som om det ble holdt kurs i både scrappbooking, kortlaging og hvis jeg ikke tar helt feil muligens i noen sømprosjekter også, men det skal jeg sjekke opp neste gang jeg er der.


Butikken har også en hel masse fra Green gate, Tilda og Ib Laursen og muligens flere forhandlere på ting og tang. Dette var sukkertøy for øye spør du meg.

Jeg hadde så altfor liten tid i dag og det kan hende lommeboken min var litt glad for det, men hit skal jeg definitivt tilbake.
Jeg fikk jo super lyst til å begynne å sy igjen også, for det var så masse nydelig stoffer der(ja det var lurt nina, start endelig på noe nytt du som ikke har noe særlig med prosjekter på gang;), men jeg burde kanskje hatt et oppfriskningskurs først.
Her var det en hel vegglengde med bånd i flotte farger....sukk...
Det var forøvrig et lite rom til i butikken, muligens med garn, men der inne var det noen hele tiden så jeg fikk hverken tatt bilder eller sett ordentlig hva det var, men er nesten helt sikker på at det var garn. (godt jeg ikke fikk kikket inn, for da hadde jeg sikkert hatt lyst til å starte et strikkeprosjekt også ;)


Butikkens eier hadde en skjønn hund bak disken, det jeg ikke viste var at den var redd blitzingen fra kamera, så den ble en smule redd stakkars.


Butikken ligger i Nansetgata 61 b og dette skiltet hang utenfor butikken. Noe for en hver smak og absolutt verdt et besøk.
Åpningstider er jeg ikke riktig sikker på, men hun snakket om at de hadde planer om en hjemmeside etter hvert så da kommer det kanksje info om det der.


Nå er det natta her....jøss, i seng før et,slett ikke ille Nina ;)

5 kommentarer:

Ann-Cathrin sa...

For en flott butikk da!! Du, så fint du, og mange andre har det i forteltene. Er jo som hytter å regne, kjempefint:) Ha en fin helg videre!

Anonym sa...

Hei Nina! For et fantastisk innlegg du har skrevet om butikken min, tusen takk! :D Håper du tar turen innom en annen gang du er i Larvik!
Hilsen Anette på Marihøna

Anonym sa...

I tillegg har du en nydelig blogg!
Moren din sine bilder har gjort inntrykk, fantastiske!
Anette

Nina sa...

Tusen takk for koselige tilbakemeldinger :)

Sissel sa...

Der skulle jeg gjerne ha vært, for en flott butikk. Kunne godt å ha tenkt meg å kjøpe litt av alt, fra nydelige stoffer til lamper og Green Gate:))))))

Klem Sissel