fredag 28. oktober 2011

Et lite snev av sammle mani......?

Vi er så heldige her vi bor at det kommer en søppelbil hver måned og tar med seg ting og tang folk ikke har bruk for, altså det kommer en søppelbil hver uke å tar vanlig søppel da, men nå snakker jeg alt fra komfyrer, møbler og annet skrot folk har stående.

Jeg må vel innrømme at jeg er en liten samler, det en del sånn  "kjekt å ha"ting, lekene til jentene, men også en del ting jeg rett og slett ikke klarer å kvitte meg med sån med en gang.
Nå skal jeg ikke på stå at buret til Rulle
(hamsteret til jentene som har vært død i snart 8 år) 
over her er noe jeg ikke har klart å kvitte meg med, det faller inn under kategorien "kjekt å ha", for plutselig har en undulat rømt og da kan jo jeg redde den ;)


Neste bilde er det litt "kjekt å ha" som i platåskoene mine, (plutselig skal jeg eller jentene mine på karneval) litt nostalgi som i cowboy støvlene mine som nesten er antikke, hehe, men en eske med opptakskassetter ala VHS...., det kan jeg ikke forsvare. Der var det  hele 4 kassetter med 3 nøtter til Askepott og reisen til julestjernen
(jeg rekker jo aldri å se det på julaften morgen så tar opp hvert år),
3 kassetter med OL 94??,
Mange filmer tatt, tatt opp fra tv.
(takk for Getboksen ;). 
Kong Olavs begravelse(ikke spør),
og en del opptak av Leif Juster og andre revy artister...det var faktisk litt ille å gi slipp på,jeg elsker gamle revy nummer og kan en del på rams, men det finnes sikkert på dvd så jeg overlever.


Innerst, øverst fant jeg denne støvete esken med gamle skatter. Glansbildene mine(jeg kunne sitte i timesvis å kikke på de og sortere), 1.klasse bilde og ikke minst den siste Pusur skoledagboka mi, har 3 til et sted med masse koselige minner og tanker...ikke spør hva jeg skal med de, men klarer ikke å kaste dem, hihi ;).
Den esken må jeg da altså innrømme ble lagt tilbake igjen;)

Ennå mere minner, fikk meg heller ikke til å kaste køllene og vimpelen fra min tid som RS (rytmisk sports) utøver. Helt utenkelig at dette kommer til hverken nytte eller bruk igjen, men jeg klarte altså ikke å kaste det denne gangen heller ;)

Ferdig ryddet kjellerbod (det var en vegg av ting da jeg startet,men glemte å ta bilde)......., da var det bare 2 boder igjen, men det får vente til neste måned eller noe ;)
Det ble nesten mer på Fretex enn på søppelbilen faktisk, 5 sekker med tøy og leker og 3 bæreposer. Får litt god samvittighet når jeg ikke bare kaster fullt brukbart tøy.

Straks natten her nå, må bare få sjokoladeglassur på Sara Bernhard kakene, bursdag her i morgen med storinnrykk av ungdommer.

Skrives plutselig, nattinatt :)

Ingen kommentarer: