tirsdag 25. oktober 2011

Tacokake


Fredag som var hadde vi tacokake og jeg hadde planer om å lage et innlegg om den da, men jeg endte opp i horisontalen med en skrekkelig hodepine. Kremt....det var kanskje ikke så god reklame for maten, men jeg er helt sikker på at jeg ikke ble syk av den da,...heller litt mye stress i det siste.



Sikkert mange måter å lage denne på, men her kommer min variant:

Karbonadedeig
Tacopulver
Tomatpure´
Ketchup
Paprika
Løk
Mais 
Creme Fraiche/Rømme
Revet ost
Taco saus
Tortilla lomper

Jeg starter med å steke opp paprika og løk i biter...steker de hver for seg da løken trenger lett mer tid syns jeg. Steker så kjøttet og blander alt sammen med pulver, ketchup og tomatpure.

Så starter byggingen av kaka :)

Start med en lompe enten i en paiform som meg eller bare på et bakepapir i ei langpanne. Smører et tynt lag med rømme/CF på og ha så et lag med kjøtt/grønnsaksblandingen. Strø litt mais og ost på og noen skjeer med saus (sausen er ikke nødvendig, men vi er glade i smak så derfor har jeg litt inni også)
Fortsett i så mange lag du har lyst og kjøtt til det siste laget har jeg et godt lag med ost øverst og gratinerer det i ovnen til osten er smeltet, ca 10-15 min.

Lag gjerne en salat å ha vedsiden av.

Mumsigt som de sier i Sverige:)


Ingen kommentarer: