fredag 26. november 2010

Julemarket hos Othilies Gårdshandel


Jeg har vist en stund at det skulle være julemarked hos Bente som eier Othilies Gårdshandel som ligger like i nærheten av Helgeroa, men jeg viste også at det kom til å krasje med helgen jeg skulle til Marianne & co i Skien sist helg.
Jeg skulle møte Pål og Charlotte i Stavern på søndagen og Marianne var så snill å kjøre meg dit og siden vi måtte kjøre forbi Helgeroa for å komme på campingen fra Skien så passet det perfekt med en aldri så liten lyntur innom julemarkedet :))))))

Tok et litt mer oversiktsbilde fra inngangen, men det ble skrekkelig uklart, men syns nå dette viser hvor koselig man blir møtt utenfor den skjønne butikken.

Jeg elsker hjerter(jada, blant masse annet ;) og tror jeg skal prøve å lage et sånt å henge på døren vår i år isteden for edelgrankrans.

Svibler hører julen til og her er de i forskjellige potter



Her er nok en idé´jeg skal stjele, har nemlig en lik kopp som dette:) Min er med et trykk på så må komme på en lur måte å dekke det ikkejulete motivet først.


Skapet over her kunne jeg veldig godt tenkt meg også....jeg kunne faktisk flyttet rett inn i denne lille søte hytta som er en butikk ;)



Bente har forøvrig åpent et par helger til før hun stenger for vinteren og butikken er som vanlig åpen fra Fre 12-17 Lør11-16 Sønd 12-15. Dere er hjertlig velkommen, og gløggen holdes varm leste jeg på bloggen hennes som du finner her : http://othiliesgaardshandel.blogspot.com/
Nok en smart idé..., Marianne g jeg snakket om at det hadde vært kult med en krans over bordet med julepynt på, men en pinne med en grein på fungerer også veldig bra og det trenger man ikke å kjøpe heller, bare gå ut i skogen å sanke inn. Holder på å lage kremerhus av gips som skal pyntes om dagen og de må jo ha et sted å henge...så vi får se hva det blir til.


Nærbilde av et finfint hjerte av kvister:)



Her Marianne, sånn kan du pynte hjertet du fikk av meg når det nærmer seg jul.


Bente sa det var veldig utplukket da vi kom litt sent på søndagen, men jeg var veldig fornøyd jeg altså og hvis det blir marked til neste år også så skal jeg prøve å komme på lørdag, jeg lover :)

Det var skikkelig julestemning ute også...jeg sitter forøvrig på krakken her, men det ble finest uten meg, hihihi ;)

Charlotten vår er 17 1/2 år (alt, gud som tiden går) og har begynt så smått å øvelseskjøre og det var faktisk hun som kjørte meg trygt hjem fra Stavern og helt til Oslo på søndag, flinkeste jente altså. Det ble faktisk, langkjøring, mørkekjøring og glattkjøring på samme tid. Jeg var ikke nervøs et sekund.
Her skal jeg prøve meg på noe jeg aldri har gjort før, nemlig bytte stoff på et par lampeskjermer til mamma.....kanskje jeg bør legge inn en liten lampeskjer jakt i morgen hvis jeg ikke egner meg som lampeskjermfikser ;)
Ønsker dere en riktig god helg :)


2 kommentarer:

marianne sa...

Så hyggelig innlegg.
Nå må jeg få fart på meg ut i skogen for å sanke greiner og grønne kvister!
Takk for tipset.
Jeg lurer på å kontakte eieren for de tekoppene og asjettene(som Bente kjøpte i sommer)
Marianne

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sa...

Hei! Så koselig at du fikk tatt noen bilder, men du ser jo at det ikke var så mye varer igjen.Supert for meg! Nå skal det bli godt med litt fri, men januar er det messe igjen og da skal det bestilles inn for vår og sommer. Begynner jo også med litt klær fra Cream og muligen Tina Wodstrup. Det gleder jeg meg til.Ønsker deg en fin Advent, og takker for god reklame Nina,klem:))